Sunday, December 20, 2009

''rAsA hAti''

Dalam meniti hari-hari yang makin berlalu dengan setiap saat, minit dan jam aku masih lagi seperti di awan-awagan dan bagaikan berumah di tepi pantai kerana seperti dilambung ombak yang ganas sekali seperti TSUNAMI.. Aku juga bagaikan orang buta yang kehilangan tongkat tidak tahu kemana arah tujuan atau dengan kata lain matlamat hidup ini yang sebenar.. Apakah yang aku mahukan? Soalan ini masih lagi membelengu hidup ini tanpa sebarang jawapan pada diri ini..

Semesta baru yang baru sahaja bermula dan telah berlalunya seminggu aku masih lagi seperti dulu.. Namun begitu dengan tahun 1431Hijrah ini ia telah memberikan aku satu semangat yang baru.. Adakah aku dapat bertahan dengan semangat itu? atau ia menjadi satu yang sia-sia dalam hidup aku?

Dalam kehidupan ini apa yang kita mahukan tidak semestinya kita akan mendapatkannya dan apa yang kita tidak mahukan juga tidak mungkin kita dapat menolaknya. Hanya dengan doa dan usaha yang bersungguh-sungguh pasti semua ini berjalan dengan jayanya..

p/s ~ walaupun kita gagal maybe ALLAH S.W.T ingin menguji kita adakah kita berputus asa atau tanamkan dalam diri untuk buat lagi yang terbaik.. USAHA itu juga melambangkan kita berJIHAD terhadap AGAMA kita sendiri.. INSYALLAH..

Semoga aku menjadi orang yang berjaya dunia dan akhirat.. (^.^)


''ShAirA HAiFa''

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails