Sunday, June 17, 2012

Cenderahati istimewa : Derma darah

Assalamualaikum..

Semalam aku ada cerita dekat entry "Sukan menjana kesihatan ummahyang aku dapat cenderahati paling besar. Woo maklumlah sepanjang yang aku pernah derma darah xde pernah dapat cenderahati special cam nie.

Walaupun buku derma darah xdibawa bersama sbb xtahu pun ada derma darah malah buku tu pun ada kat JB aku teruskan juga niat hati nak derma darah nie. Maklumlah dah 3 bulan xderma nie, rndu nak derma. Haha leh plak rndu nak derma. (^_^)V



Tadaa. Itulah cenderahati yang besar aku dapat. *Sengih semeweh. Hamper ko. Sebelum nie aku derma darah pun stakat dapat cenderahati air sekotak dan kek buah se'slice'. Tapi yang nie memang paling gempak laa. Dengan sijil bagai, lepas tu ada kasi ubat lagi. Ubat pe aku xtahu. Aku ada tanya nurse tu "nape kat JB xpernah bagi ubat pun?".  Lepas tu nurse pelik kenapa xde bagi. Then aku pula tnye soalan punyalah bangang "kene makan ke ubat nie?" What de. Haha kalau xmakan nak suruh buat pe lagi kan. Simpan kat umah pastu ubat tu naik kulat. Aishh ada ke ubat naik kulat? 

Bila tengok cenderahati yang diberikan besar macam nie, ia bagaikan satu cara untuk attract orang lagi ramai supaya derma. Bagus juga. Bila dan derma sekali pasni mesti nak lagi. Lagpun derma darah nie bagus. Kita yang derma nie leh produce darah lain. Bagus untuk kesihatan kita. Aku 1st derma darah tahun 2011. Tak tahu kekuatan dari mana yang datang  meminta aku join rumate aku sekarang derma darah. Gerak hati yang Allah swt kurniakan kepada aku menjadikan yang nie kali ke-4 aku derma darah. Sapa dah pernah derma darah? Dah berapa kali korang derma?

p/s ~ next derma darah pula bulan 9.

3 comments:

Admin said...

wahhh... best !
kita nak hilangkan ketakukan,
nak derma darah jugak ^^

aReLaN said...

nak derma darah gak tapi selalu tak lepas.bila nurse pegang je,jantung berdegup kencang.terus dia tak bagi derma.hahaha

Anonymous said...

haah.. kalu pusat derma negeri kelantan punya tak kedekut. Aritu aku dapat mug costumized. sebelum tu dapat tuala..

berbaloi baloi dapat perks mcm tu.. ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails