Saturday, May 30, 2009

''MENCARI IMPIAN DAN KENYATAAN''

ketika bebas di alam remaja,
impianku tdk mngenal batasan - aku ingin MENGUBAH DUNIA

bila usia meningkat dewasa dan aku semakin matang, kusedari rupanye dunia tidak akan berubah. lalu aku bataskan jangkauan. memadailah jika aku MENGUBAH NEGARA. Namun ini juga tdk kesampaian..

di usia senjaku, pilihan terakhirku ialah untuk MENGUBAH KELUARGA dan mereka yg terdekat.. malangnye.. mereka juga tdk mampu ku ubah. kini di pembaringan menanti maut, baru ku sedari..(mungkin buat kali pertama)

andainye dahulu yg ku ubah adalah DIRI SENDIRI- dengan menunjukan teladan yg baik, pasti aku dapat .MENGUBAH KELUARGA.. Lantas dengan sokongan dan dorongan mereka, pasti ak mampu untuk MENGUBAH NEGARA..

dan siapa tau ak pun mampu MENGUBAH DUNIA..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails