Sunday, September 7, 2014

Kecewa dengan ujian exam online Penguasa Kastam W41

Bismillahirahmnirahim dan Assalamualaikum..


Seriussly kecewaaa giler dengan web page SPA. Sempat jawab exam sampai Seksyen B je. Pada hakikatnya ada sampai Seksyen C. Sampai ke hari ni status Seksyen B 'sesi menjawab'. 



Padahalnya dah lebih 24 jam berlalu, Seksyen C tak juga muncul2. Masa untuk mula exam  Seksyen A : Pengetahuan AM semalam pun kata jam 9 pg start exam. Tapi jam 9.30 pg baru mula exam. Nasib baik 40 minit masa tu bermula bila masa kita jawab. 

Soalan yang keluar plak haish punyalah macam susah. Sempat lah 2,3 soalan kita google cari jawapan. Hahaha. Tapi masa 40 minit yang diberikan tak sempat nak google jawapan untuk 50 soalan. Jadi yang lain-lain tu kita tembak je. Nasib lah kalau kene betul.

Seksyen B : Daya Menyelesaikan Masalah pula ada cerita lain. Masa beri 45 minit untuk 40 soalan. Giler ke apa. Mana nak tekan kalkulator lagi, nak catit lagi sebab exam online kan nak garis celah mana. Kalau exam ada kertas leh conteng-conteng kertas tu. Lagi pula ada 2 soalan tu dye punya keterangan tak keluar. Refresh sejuta kali pun tak keluar. Last-last kita PM kawan kita kat FB yang amik exam ni juga. Dia lah yg bagi tahu. Hahaha. Yang Seksyen B ni kita ada masa lagi dalam 5 minit, jadi sempatlah kita semak n jumpa ada satu soalan tu kita silap jawab sebab silap baca soalan. 

Yang Seksyan C : Ujian Psikometrik nilah yang memang siko lah. Tak keluar sampai ke sudah. Kita PM kawan kita kat FB, waktu dye dah habis jawab tu kita tak mula-mula lagi. Hangin satu badan. Refresh berjuta kali pun sama tak mahu keluar jgk. Kita pakai server28. Kita p tengok kat  page FB SPA ramai jugak lah yang server28 dok marah2 kat situ. Kita rasa lega lah waktu tu jgk sebab ingat server28 kita sorang je tak dapat masuk kan. Kata exam habis kalau ikut masa betul jam 11.55 pg. Tapi sampai ke waktu zohor Seksyen C kita tak keluar2. Last2 kita pergi majlis kenduri n sempat lagi pergi interview terbuka. Balik dengan harapan dapat lah jawab. Tapi bila kita bukak page SPA ini yang keluar.



Woo lagi berangin satu badan. Kita sampai ke sudah Seksyen C tak dapat masuk statement tu diorang keluarkan. Tapi sejujurnya sampai ke hari ni kita masih lagi mengharapkan akan dapat jawab Seksyen C tu. Huhu. 

p/s ~ apa-apa jelah SPA!!

1 comment:

Ann said...

ade bc kt fb kwn pun post psl exam online ni mcm2 hal nye..

klu system dan server msh blum stabil septtnye xblh launch lagi exam online ni bkn makin menyenangkan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails