Sunday, May 10, 2015

Happy mother day

Bismilahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

'M' is for the MILLION things she gave me
'O' means ONLY that she's growing old
'T' is for the TEARS she shed to save me
'H' is for her HEART of purest gold
'E' is for her EYES, with love-light shining
'R' means RIGHT, and right she'll always be.

Bagi akak hari-hari adalah hari Ibu tapi hari ni ialah yang paling special sikit sebabnya hari bagi meraikan, mengingatkan, menjadikan satu memori indah yang tercipta buat ibu yang susah payah untuk kita dari kecik sampai kepada umur kita sekarang. It's nothing wrong to celebrate selagi kita tak melanggari hukum hakam yang telah ditetapkan dalam Islam. 

Akak pun hari ni dah kembali menjadi guru KGSK. Jadi tak dapat nak ringankan beban Mama kat rumah seperti amik tugas memasak ke, mengemas rumah ke. Walaupun beliau dah biasa buat, at least for TODAY kita raikan para ibu-ibu ni dengan buat kerja yang selalu mereka dah buat dan biarkan mereka rehat. Tapi untuk mereka yang dah ada anak yang masih kecil jangan pula mentang-mentang hari ni hari ibu tak buat kerja pula. Lepas tu suruh anak kecil buat kerja. Apa pun tak menjadi lah. Ekekeke :)


Jadi untuk kenang-kenangan Mama dihari Ibu ni, kakak akak dan akak ada bagi something untuk Mama. At least sebagai kenangan untuknya pada hari Ibu ni. Tak berharga sangat tapi mungkin Mama akan ingat selagi barang tu ada dengan dia. Barang yang diberi tu tak mampu pun nak balas segala perit jerih Mama selama ni. 


Kamsahamnida *_*

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails