Monday, November 11, 2013

Magnet Kekayaan & Kejayaan : Dr Azizan Osman

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum

Alhamdullilah hari nie diberi kesempatan utk hadir satu seminar Dr Azizan Osman. Oh ya yang aku hadir nie free je dengan pendaftaran 3 orang. Kalau kata ko nak datang tapi xde orang nak pergi, ko daftar je nama 3 orang termasuk mak, ayah ko lepas tu ko dapat pergi ngn free. Kalau ko daftar ko sorang ko kene bayar RM30. 


Itu cara yang Dr Azizan sendiri yang ajar. Sebabnya niat beliau cuma satu, nak tolong bangsa beliau sediri. Dengan kos nak sewa dewan untuk buat event, beliau boleh beri orang masuk dengan percuma. Masuk free tu satu perkara, satu perkara lagi, beliau boleh bagi buku yang berharga RM25 free dekat semua orang yang hadir.


Okeh fine, ko kata sebab beliau kaya boleh la kalau nak bagi kat semua orang free. Habis tu ce ko bagitahu aku ada ke orang kaya lain yang pernah buat macam beliau. Ada?? Pernah jumpa? Takdekan. Beliau adalah satu dalam sejuta. Beliau beria-ria buat bisnes sekarang pun bukan kata sebab nak kaya sangat tapi more kepada nak tolong orang. Buat amal jariah. #proud

Banyak yang diberitahu oleh beliau, nak berjaya kene balik kepada pencipta kita. So mana-mana yang nak berjaya please muhasabah diri. Perbaiki diri hubungan dengan pencipta. Tak lupa juga dengan ibu bapa. Kata beliau, kat rumah tu ada orang yang boleh mendoakan kita dan bertapa mustajabnye doa mereka (bagi yang msh mempunyai ibu bapa). So, tak sia2 aku p seminar nie atas ajakan kawan. Memang betul2 bukak mata aku. 

p/s ~ bini beliau lawo woo..
p/s/s ~  beliau mempunyai IC '03' woo

1 comment:

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

bile ikhlas, allah akn p'mudahkn jlnnye. semoga murah rezekinya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails