Sunday, November 23, 2014

Makan scone bajet orang Scotland

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

Iolss masih lagi dengan entry makanan. Maaf lah kalau bosan sangat entry iolss ni. Sebabnya iolss tak g mana-mana pun. Maklumlah menganggur ni takde duit nak p sana p sini. Yang mampu hanyalah masak-masak je. Riang kan hati dengan makan. Iolsss suka!!!

Kali ni entry makanan iolss  ala-ala barat. Tengok tajuk pun mungkin dah tau kan. Makanan ni nama dye scone. Iolss idak lah tahu pasal makanan ni sebenarnya tapi sebabkan dkt IG berlambak yang iolss follow adalah bakers haruslah waktu scroll up n down tu trjumpa kan. Lepas tu iolss pun guggle lah makanan apa yang nama dia scone ni. Sebabnya iolss xpernah dengar. Guggle punya guggle ada orang kata scone ni makanan barat berasal dari Scotland [sini]. Jadi iolss nk lah cuba buat makanan barat ni. Apokah sodap sangat ke?Kalau nk g makan kat negara Barat sana iolss xmampu. Sob3x. =(


Jadi berbekalkan pada resepi yang kat sini iolss cubalah buat. Dapatlah 6 biji cam pic kat atas tu. Resepi tu takde lah iolss tiru sebijik sebijan cam yang kat iolss rejuk tu. Macam biasalah iolss suka derhaka dengan resepi. Ngeh3x. Kalau dalam resepi iolss rujuk tu dye letak date aka kurma, iolss pulak letak kismis dengan coklat chip. Sebab iolss xletak date sbb iolss malas nk potong kecik-kecik. Kalau kismin dengan coklat chip tu terus letak n gaul skali je. Hehe. =) 


Dan ini lah scone iolss. Iolss letak jem strawberry kat tengah-tengah dye. Kalau nk makan cam tu pun sodap jugak. Tapi kering sikit lah. Sapa nak cuba buat silakan. Senang aje. Scone ni makan musim-musim hujan ni menyelerakan juga. Buat untuk minum petang minum ngan teh pun sedap juga. Boleh kata makanan ni makan je bila-bila memang sedap lah. Hehe.

Kamsahamida *_*

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails