Wednesday, July 22, 2015

Arini dah Sekolah Oiiii

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

Amboii.. amboii.. budak-budak zaman leeerr ni mana rajin dah datang sekolah. Bila orang bagi cuti tu kan manjang je nak sambung cuti lagi. Tak pernah nak cukup. Apa lah nak jadi ngn anak-anak zaman sekarang ni. 

Hari ni bising guru-guru tingkatan sebabnya hampir kesemua kelas jumlah ketidak hadiran tu adalah berbelas-belas orang. Aku lah salah sorangnya yang dok bising-bising tu. Hampir separuh murid kelas aku tak datang. Kau g raya manalah murid-murid oii? Ada sampai RM100 kau dapat duit raya hari ni? 

Yang datang harini pun, aku rasa paksa datang je tu semua. Bila aku masuk kelas sibukk dok mintak duit raya. Bagi tu memang aku bagi duit raya, tapi bersyarat lah. Dapat jawab soalan berkenaan pelajaran dapat duit. Tak dapat jawab sorry lah brothers n sisters. Bukan senang-senang nak dapat duit raya aku tau. *tanya soalah berkenaan pelajaran saja nak tahu yang diorang ni ingat ke tidak, belajar sampai ke otak ke tidak. 

p/s ~ yang jawab soalan murid yang sama je. Bertuah murid tu habis dia bolot duit raya yang aku sediakan untuk kelas dia. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails