Friday, October 2, 2015

Self reminder #4

Assalamualaikum..

Ubah perangai dan istiqamah. Pesan buat diri sendiri. Macam mana bertengkar, terasa hati, cemburu buta, air yang dicincang tidak akan putus. Apa sahaja masalah yang dibelengu takde orang lain dah yang akan tlg kecuali adik beradik sendiri. 

Copy dari FB
"Jangan sombong dengan adik beradik ..

Tika kamu kecil bukan kawan² kamu yg bersama susah senang kamu
Bukan mereka yg lindungi kamu tika kamu perlukan"

Kak long is my everything. Dari kecil sehingga sekarang. Takde sapa leh ganti tempat dia. Bergaduh pun ngan dia lah, bergurau biawak pun ngan dialah, berkongsi cerita/masalah pun dengan dia lah, buat jahat pun juga dengan dia. Tapi lidah aku tidak bertulang, banyak kata2 yang telah membuatkan dia berkecil hati. Allahuu.. Dalam tidak sedar aku buat silap. 

"wajib bagi seorang anak itu menjaga hati abang dan kakaknya dengan tutur kata yang baik dan juga dari segi perbuatannya."


p/s ~ semoga aku berubah

2 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Betul tu Seera Rose..
Air dicincang tak akan putus..
Semoga ikatan adik beradik tu kekal hingga ke syurga..

Tetapi kekadang ada lah orang luar pulak yg melaga-lagakan adik beradik ni..
Tu yg buat bertekar adik beradik..

Akak follow seera rose #1211.. jemputlah ke blog kecik akak ye :)

ArELeEz said...

entry ni menusuk, timbulkn keinsafan, buat readers muhasabah diri. bagus!

selagi namanye manusia, mmg susah nk lari dr wat silap. tp, xpe.. pintu kemaafan sentiasa t'buka. in shaa allah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails