Monday, October 17, 2011

Budak kene gilis dengan 2 kenderaan..

Kejam !!! Itulah satu perkataan yang paling sesuai untuk mereka yang hanya melihat seorang budak terbaring di atas jalan sesudah dilanggar dan juga buat pemandu van putih yang tak berperikemanusian. Setelah berhenti seketika mungkin kerana terasa ada sesuatu yang dipijak, boleh pula dia bergerak tanpa selidik dahulu apa yang dipajaknya. 

Pelik dengan apa yang aku dop membebel? Jom tengok video kat bawah nie sampai habis.. Akan terjawab laa apa yang aku dop membebel tu. 


Dah tengok?? Sila bagi respond dan pendapat. Ada rasa nak marah, sedih atau geram?? Mungkinkah sama dengan apa yang aku rasa?

Nak cakap diorang semua yang lalu lalang di situ berhati binatang macam tak sesuai juga. Sebabnya kucing pun sayang anaknya, even anjing sendiri pun sayang. Mungkin mereka berangapan bahawa budak itu hanya baring suka-suka sengih je kat tengah jalan tu atau mereka ingat budak tu tertido masa berjalan then tumbang kat atas jalan. Semuanya mungkin tanpa usul periksa.

Aku tengok budak tu dah lembik dah badan dye bila seorang makcik tu tolong angkat. Masyallah kesian. Terseksa budak tu. Tapi masih panjang usia budak tu. Mungkin ketika dia digilis oleh van putih tu, tak mengena organ yang sensitif. Allah masih mahu menyelamatkan dia. Alhamdullilah. Moga budak tu kembali sihat.

p/s - Bila kejadian nie tak pula aku tahu. Budak tu dah pulih @ dapat diselamatkan atau tidak pun aku tak tahu..


2 comments:

hidayah said...

the world is getting cruel.

shera haifa said...

@hidayah ~ u are right dear..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails