Tuesday, September 25, 2012

The Beetle antara menjadi pilihan

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..


Dapat sebijik THE BEETLE nie memang syok laa. Hari-hari dah memang naik kereta, mahu dop 24 jam dalam kete. Berumah kat dalam.

 Harganye xde la mahal sangat. About RM 140,593.00 on the road. Kalau harga asal RM 139,888.00. Kiranye affordable la kalau gaji RM 1 j. Mampukah aku nanti beli kete nie? But kete nie xtersenarai dalam which list. Kete yang tersenarai dalam which list ialah 

MITSUBISHI LANCER

On the road harga dye RM 125,467.80. Boleh tahan mahal jugak yaa. Lebih eh kurang ckit dari Beetle je. Kalau harga nett pula RM 124,488.80. Kalau on the road with insurance RM 128,995. 00. Haiyaa nak kene start menabung dari skrg nie. Kalau x, xdapat kete idaman yang pertama nie..

 
TOYOTA VIOS

Kete vios pula harga dye lagi murah. Mungkin kete nie lagi aku mampu beli kot. InsyAllah. Harga dari serendah RM 73,200.00. Ada macam2 jenis. Jenis mana pilihan aku, tunggu ajelah bila sudah tiba masa nak membelinya. Kete nie antara kete idaman pertama la. Tapi dah jadi kete idaman kedua selepas aku minat ngan MITSUBISHI LANCER. 

Pada awal alam pekerjaan aku nak pakai je dulu kete Wira papa aku. Bila dah kumpul duit, pastu agak2 dah cukup nak beli antara kete idaman baru aku beli. Tak kisah laa pakai kete lama dulu, asalkan memudahkan kerja bila aku dah masuk alam pekerjaan nanti. Aku xkisah asalkan aku dop menyusahkan orang nanti.  

p/s ~ Masih mengharakan THE BEETLE.. Sebab cute!!

3 comments:

Blog Eazy Izzuddin said...

sangat cute!
duduk dalam beetle pun taknak bgn
hihi
xD

nuyui a.k.a miss YUI said...

kalau dpt sebiji ni mmg besh..hihi.

Nisa Greennnpanda said...

wah..nk beetle eh?
sy lak nk mini cooper, hoho.. XD

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails