Sunday, September 16, 2012

pengukus bertingkat

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

Semalam kakak aku ada post satu gambar kat FB. Tilik punya tilik aku teka laa benda tu mangkuk bertingkat sekali ehh bukan la. Rupenya tu pengukus  bertingkat. Hoyehhh.


Mama beli pengukus baru. Pengukus sebelum nie yang sedia ada cuma setingkat je, kali nie mama beli yang lagi advance punya. Terima kasih mama. Aku tahu nape mama beli pengukus bertingkat nie, sebabnya anak-anak dye xkira aku atau kakak aku suka memasak sekarang nie. Alkisahnye bermula masa buat apam polkadot. Nak kukus apam nie nak kene 2-3 kali kan sebab kalau nak kukus sekali harun untuk satu tingkat memang xboleh la. Jadi bila ada pengukus bertingkat dapat laa save masa, gas semua tu. Juga leh laa buat kek coklat masak 2biji sekali bila dah ada pengukus bertingkat nie.

p/s ~ makin rancak laa aku mencuba pelbagai resepi bila balik rumah nanti. Nie pun dah ada resepi menunggu. ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails