Sunday, September 9, 2012

Woods melegakan batuk

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..


Sebelum puasa lagi dop batuk-batuk. Ubat batuk entah dah berapa botol habis tapi batuknye masih lagi xbaik-baik. Aku bila dah batuk memang susah nak baik. Dont know why. Huhu.

Kadang2 tu batuk pergi dengan sendirinya. 2-3 hari lepas tu baru sedar ehh dah xbatuk la. So xtahu apa makanan yang buat batuk tu gone cam tu je. So bagi melegakan batuk yang susah nak baik nie, one day kawan lab rat's ada bagi sebiji woods' nie. Dye kata nenek dye bagi kat dye, tapi dye kasi aku. Sebab aku nie baik hati aku bahagi dua. Hehe. So aku try  la makan separuh tu dan kebetulan masa tu memang tengah batuk dengan hebatnye. Bila makan tu batuk cam sikit2 je. Alhamdullilah ia melegakan batuk. 

Bila makan aku xpernah nak berpantang contohnye mcam x minum air sejuk, xmakan ais krim. Semuanya aku main bedal je. Sebabnye kalau aku xmakan bukannye batuk baik, makin batuk ada lah. So aku buat keputusan baik aku makan aje.

p/s ~ Haii batuk bila nak baik? huhu

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails