Saturday, October 6, 2012

Hamburger tempura black pepper fish fillet

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

Idea nak buat hamburger nie datangnye dari blog Che Mat Gebu. Sapa xkenal blog che mat gebu nie pasti orang yang xpandai memasak. Wawawa statement yang nak kene tembak dengan mereka yang pandai masak tapi xtahu blog che mat gebu tu. Tembak pun tembak laa bukan mati betul pun. Lainlah kalau orang tu kenal aku dan ada disekeliling aku. 

Hamburger nie senang je nak buat. Aku hanya perlukan masa sejam je. Pagi tadi lepas bangun je terus aku panaskan multi cooker. Dengan xbasuh mukanya, dengan gigi xbergosok terus masak. Hebat x aku? Korang mampu buat cam aku x? Hehe

Tak nak merapu lagi banyak baik aku listkan bahan2 yang diperlukan tuk buat Hamburger tempura black pepper fish fillet nie. Bahannya xsusah pun kalau benda tu ada jual kat satu pasar raya dan ada stoknya. Malah bahan tu akan jadi susah bila habis stok. Itulah yang berlaku kepada aku. Ada bahan habis stok. Rasa nak mengamuk kat situ juga. Time tu 9.50 berada kat pasar raya yang xde bahan yang aku nak. Nak g cari plak dekat pasar raya yang tutup pukul 10. Aku drift kereta, kaki berkejaran takut pasar raya  tu tutup dulu. Semputtt.

Nie bahan utama, Dapat free squid nugget. Best!!

Bahan sampingan. Untuk jadikan makanan itu lengkap dan sihat.

Ini juga bahan utama, merangkap bahan yang buat aku nak mengamuk.

Akhirnya, ini hasilnya. Letak sos, mayonis, black paper lagi. 

Wooo meletup. Leh buat kat rumah plak nie. Mesti dapat pujian lagi. I like. Korang x nak cuba buat? Try laa pasti korang rasa nak buat lagi. Believe me.

p/s ~ Aku suka memasak dan suka bagi orang makan. Agak2 hamburger nie leh lawan zinger burger yang baru?

2 comments:

CeritaSekupang said...

nampak sedap .. :)

Myra Jay said...

Wowww!! memang best lah :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails