Saturday, November 3, 2012

crepe jagung manis

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

Orang sekarang dop sibuk jangan CREPE DURIAN, aku pun nak menyibuk jugak. Tapi bukan dengan CREPE DURIAN tapi CREPE JAGUNG MANIS. Ngeh2x.. Crepe ni aku cipta berdasarkan ke'kreatif'an aku. Wahh kreatif laa sangat aku nie. Holaaa. Korang tak payah nak amik serius sangat dengan ke'kreatif'an aku tu. 

Aku terpaksa jadikan diri kreatif sebabnya musim sekarang susah nak cari durian. Lagi pun aku x berkesematan nak g pasar cari. Kalau cari kat pasar pastinya mahal harga. Jadi nak save budget juga nak cepat, aku bantai letak je apa yang ada. Dan ianya menjadi lah juga walaupun cara lipat tu tak kemas. Lagipun bukan aku nak jual, nak makan dengan keluarga je.



Leh laa tengok gambar beserta no tu.

No 1 : Adunan lempeng
No 2 : Lempeng tengah di masak
No 3 : Bahan yang diperlukan [whipping cream & jagung manis]
No 4 : Whipping cream yang dah dipukul sekuat hati. haha
No 5 : Lempeng bersama intinya
No 6 : Dah siap. Sedia untuk dimakan.

Kalau korang xtahu cam mana nak buat leh laa rujuk blog-blog ini.  Kat cnie memang detail di olah cara membuatnya. Cahaya Cintaku dan Masam Manis. Selamat membuat dan moga maju jaya.

p/s - akak aku request nak benda nie. 

4 comments:

kurus said...

hah .. dah ada jarung crepe ekekek .. lepas nie jadi fenomena lak macam durian crepe ...

ada sesiapa buat tak ?? nak order niee ekek ;)

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah, yui nak try la nanti..

NIA said...

wahhhhh cam best~!nanti nak try lah hehe.

kurus said...

wahh dah semakin ramai makan crepe skrg nie .. skrg dah ada yg buat crepe jagung pula ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails