Sunday, December 9, 2012

National Orchid Garden

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

Sambungan dari Singapore Botanical Garden..

Dalam entry sebelum nie aku ada cite kan kat dalam tu juga ada taman orkid. Ya taman orkidnya sangat laa besar dan banyak orkid. Warna warnanya juga sangat cun. Kalau boleh kat semua orkid tu aku nak bergambar. Okeh tu dah over. Muhaha


Decoration kat dalam tu pun sangat cantik okay. Lepas tu siap ada tempat tuk 'photo snap' lagi. Siap label punya 'photo snap' tu. Terbaikk laa..



Kat dalam taman orkid nie juga ada 'cool house'. Kat dalam 'cool house' nie pula ada tumbuh tumbuhan yang jenis hidup kat tempat sejuk seperti kat kawasan pergunungan, kat kawasan air terjun. Wowww. Kat dalam 'cool house' nia ada pokok periuk kera (gambar ke-3 dari kiri kat atas). Juga leh tengok pokok yang sekali tengok macam setadan pisang (gambar ke-2 dari kiri kat bawah). Nak tahu apa lagi leh tengok kene p tengok ngan kepala, mata, badan sendiiri. Baru la anda semua akan kenal alam semula jadi nie. =)


Betis dah sakit. Hujan pun dah turun kembali lebat. Stressss.. Berpayung seperti tidak berpayung. Dah laa hujan leh pulak sesat. Tengok peta tapi xmacam tengok peta. Decide.. kita kene kembali ke pangkal jalan (jalan datang). Hujan masih turun dengan lebat. Tiada tempat perteduhan, tetap juga meneruskan perjalan. Kembali ke stesem MRT.. Buat keputusan untuk ke Esplanade. Mari makannnn pula!!

Untuk pengatahuan lanjut mengenai singapura botanical garden klik sbg.

p/s ~ Pencarian 10 sen (dollar) bermula..

3 comments:

Unknown said...

suka orkid sgt2

nuyui a.k.a miss YUI said...

nmpk mcm besh je tmpt ni...

Deq's Qienz said...

bestnya jenjalan..salam kenal ya ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails