Thursday, April 11, 2013

Tempat Menarik di Ranau & Kundasang

Bismilahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

Alhamdullilah habis juga cerita jalan2 kat Ranau dan Kinabalu. So sekarang i will make summary untuk tempat2 yang dah kami kunjungi.

Tempat paling best yang aku rasakan ialah Dairy Farm.. Siyess best.. Kedatangan kami ke kawasan berhampiran pergunungan tu di lambai dengan angin yang tersangat best. Not sepoi-sepoi bahasa because boleh menutup pintu kereta without someone push it. U can imagine? If not u can read this entry..



Selain daripada tu, kalau suka menimba ilmu boleh la buat kunjungan ke Sabah Tea Garden. I know selama hari nie, sapa yang tak pernah lawat kilang teh tak akan tahu cam mana pemprosesannya, dan juga xtahu berapa suhu yang menghasilkan teh yang terbaik. Correct me if i'm wrong make a  conclusion about u readers. Or kepada pengemar teh, banyak pilihan ada di sana.


Tak dilupakan bagi peminat yang suka basah-basah. Ranau Hot Spring boleh anda kunjungi. Bukan setakat basah aje, lecun yang amat pun boleh. Dikelilingi dengan hutan yang menghijau juga boleh membuatkan anda tenang. Tapi apa yang aku xsuka kat tempat nie, u need to pay more.. Untuk lebih lanjut rujuk entry nie..


Manakala bagi pencinta sejarah. U know who u are. War Memorial boleh mengingatkan anda kepada sejarah tanah air. Atau paling jelas lagi untuk tanah air Sabah. Juga buat pengemar rose, kat cnie juga boleh la buat aksi cium2 rose.. Hehe


Last but not least, perempuan suka shoping kan? So pasar Kundasang aje yang ada kat sana. Mid Valley, Jusco jangan nak berharap sangat. Going back to ur hometown la. Sayur-sayur segar bersepah kat pasar nie. Pilih la kedai mana yang anda mahu beli sayurnya. 


Tempat menarik lain? Yehh Kinabalu Park. But a litter bit disappointment. Huhu. Because when we are there, the weather not so good. We cannot see the mount Kinabalu. Cerita lain kat Kinabalu Park leh rujuk entry nie..


Lain2 tempat memang dah tak tahu dan tak kunjungi dah. Seharian memang x cukup kalau ada tempat menarik lain kat Ranau dan Kundasang tu. Kita pergi mana yang sempat aje la.. Next cerita kat Kota Kinabalu plak. Pe yang ada kat Kota Kinbalu. Nantikannn!!

* entry tanpa gambar? cam pelikk aje

1 comment:

Myra Jay said...

Ok, nanti klau nak jenjalan ke sana sure akan ushar entry ni untuk tengok tempat2 menarik ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails