Saturday, August 18, 2012

Aiskrim Goreng Coklat

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..


Setelah lama dop usha cara buat aiskrim goreng nie, kali nie aku berjaya buat juga. Yehh. Nak buat aiskrim goreng nie nak kene tunggu balik rumah tau dak. Kalau xbalik mana nak cekau frezer nak buat letak lepas jadi bulat cam dorayaki tu. Maunye meleleh dalam multicooker je nanti. Membazikk sebab tak jadi.

Sebelum nie kakak aku ada buat dah aiskrim goreng nie tapi xjadi. Alkisahnye aiskrim terkeluar dalam kuali pung pang pung pang meletup. Air ngan minyak apa lagi berperang la. Time dye buat tu aku takde kat umah, belum balik. Aku cakap laa dye xpandai nak buat. Bajet aku hebat. Huwawa

Lepas dapat dalam 3ketul, nak buat ketul ke 4, aishh tepi xtertutup rapat plak. Sebabnye aku g tindih atas tempat yang ada roti. Last2 aku stop. Goreng aje mana yang okeh claim tepinya. Yang tak jadi tepinya aku bantai masuk mulut cm tu aje.

So, yang leh goreng ada 3ketul aje.. Ahli keluarga ada 6. Makan catu2 laa sebab nak rasa cm mana bestnye aiskrim goreng nie. Tapi adik lelaki ngan adik perempuan makan sorang satu. Kesudahannya papa ngan mama xmerasa. Aku pula kongsi makan ngan kakak aku. Kurang asam tul adik2 aku nie. Yang adik lelaki pula lepas makan satu dye sorang leh plak suruh aku wat lagi.. Manyak cantik muka ko.. 

p/s  ~ Batuk pun still lagi bernafsu ngan aiskrim. Coklat is my favorite flavor.

1 comment:

Scha Lalala said...

scha pon baruu je buat aiskrim goreng ni.. nyum2, sedapp ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails