MY HEARTBEAT

Monday, September 5, 2011

Tutti Frutti @ Kota Bharu, Kelantan

Assalamualaikum.


Hompatpuluhduahinggitsembilanpuluhesen!! Mampuihh pitis raya haku kene bedal ngan Tutti Frutti. Nak buat cam mana pertama kali nak merasakan bubuh banyak-banyak sampai tak hengat dunia, tapi tu semua korje adik aku yang ingat itu ais krim barang murah. Kalau tidak dengan sebanyak Hompatpuluhduahinggitsembilanpuluhesen itu dapat beli 429 batang ais krim pong dan boleh dibahagikan kepada 858 orang apabila ais krim pong itu dipatahkan dua. Huahua bertapa kedekutnya aku. Owhh bukan kedekut, jimat OK. Maklum laa lepas nie lagi banyak nak guna pitis. Nampaknya lepas nie kalau nak makan Tutti Frutti untuk kedua kalinya nak kene simpan pitis selama empatpulohhariempatpulohmalam pula laa gamaknya. 

* yang berbaju NSTP itulah yang membubuh tak hengat dunia. Haiiihh*

Owhh yaa buat yang belum tahu @ dalam kata lain ketinggalan infomasi, Tutti Frutti kini sudah boleh didapat di Negeri Kelantan. Tak perlu laa dop tunggu bila p Kuala Lumpo, Johor Bahru baru nak merasa Tutti Frutti nie. Kalau yang dop Kelantan tu boleh laa pergi ke bangunan yang bernombor 

32, Queens Park, 
Jalan Tengku Ahmad Panglima, 
Tangjong Chat, Kota Bharu

Bangunan ini betul-betul berhadapan dengan Taman Tengku Anis. Dari jauh lagi memang dah akan nampak label Tutti Frutti.

*Hohh aku dah habis pitis dahh*

Aku tahu pasal kewujudan Tutti Frutti nie pun pasai ada seseorang dari kawan aku dekat Facebook yang upload gambar dye kat Tutti Frutti dan sorang lagi pula post status pasai Tutti Frutti depan Taman Tengku Anis. Aku pula dengan kuasa memecut 120 km/j terus memecut hari ini ke sana untuk memastikan semua itu betul dan tak sangka dengan kuasa memecut itu aku kehilangan Hompatpuluhduahinggitsembilanpuluhesen. T_T

Pendapat aku untuk keenakkan Tutti Frutti ini tak adop laa sedap sangat. Sedap lagi ais krim pong. Mungkin sebab Tutti Frutti ini adalan yogurt yang dalam bentuk ais krim jadi ia telah tidak memenuhi selera tengkak aku yang hanya makan yang murah-murah aje.Ahkzz. Tetiba. *Kalau yang mahal memenuhi selera botak kepala den.

*Tak sedap pun bukan main lagi*

Yehhh.. Aku ada banyak soalan yang bermain di kepala otak sekarang tentang Tutti Frutti nie. Kalau ada orang-orang dari Tutti Frutti yang baca entry aku nie sila lah jawab yaaaa..


1- Apapasai harga Tutti Frutti nie mahai sangat? Murahkan laa sedikit harga tu, kesian dekat yang kurang berkemampuan tak mampu nak beli dan merasa sebab mahai sangat. 

2- Kenapa nama Tutti FruttiTutti Frutti ehh? Apa maksud Tutti?  yang Frutti tu aku boleh agak sendiri sebab ianya berasaskan Fruit =  buah-buahan.

Okeh itu 2 soalan dari aku. Aikk kata banyak tadi? Iyalah lebih dari 1 kira banyak laa. Tak gitu? Baik sila tanya cikgu Bahasa Melayu.


16 comments:

EnciK AxixOu said...

dop dap k?ngee

Nafisah Ruslan said...

sedapnye tapi xpernah mkn pun..
singgah sini semula :)

shera haifa said...

@ENCIK AXIXOU ~ dop dap laa.. sedap ais krim pong lagi.. xsoh make laa..hehe

shera haifa said...

@NAFISAH RUSLAN ~ nampak aje kot sedap.. tapi tak.. ermm bagi kita laa.. kalau ada peluang merasa, try laa rasa nak tahu sedap ke x..

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

adess dap tu ..terliur la ..huhu

Dr. Ben said...

jangan diingat2 duit yang dah pergi.

sizuka[Izzati] said...

whoahhhh kena pikir dua tiga kali la jgk kalo nak makan benda nih.

sifu im said...

haha utk makluman..tutti frutti ni dkt umah aku je..dpn tmn tngku anis kn??

♥ⓃⓊⓇⓊⓁ ⓀⒽⒶⒾⓇⒾⒶⒽ♥ said...

mintak share kt fb ye ;)

shera haifa said...

@HATIKUBAIK ~ ermm kita makan xdap pun.. :(

shera haifa said...

@DR.BEN ~ Baik.:)

shera haifa said...

@SIZUKA ~ harus sis.. tp kalau mkn sorang amik 100gm = 5.30 sudah..

shera haifa said...

@SIFU ~ erm dpn tmn tngku anis.. umh kat ne? nk p beraya nie..hehe

shera haifa said...

@NURUL KHAIRIAH ~ ok..:P

Sue said...

info baguss..ley g makan pasni

Anonymous said...

xsemua perisa sedap kena pndai pilih la tp mmg sdp la. mhl mngkn sbb nk memproses yogurt kpd bntuk ice cream mnggunakan mesin dia tu yg nmpk agk cnggh. xkn nk ltk dlm peti ais bg beku.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails