Thursday, August 1, 2013

60 hari sudah berakhir

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

Masa aku post entry yang penuh semangat ada orang tanya apa yang 60 hari masa yang aku ada tu. So kat cnie aku nak buat penjelasan. 60 hari yang dimaksudkan adalah hari-hari untuk aku melengkapkan experiment aku dengan jayanya.

Hari ini secara rasminya aku dah berjaya habiskan segalanya seperti apa yang Dr nak setelah aku menerangkan apa yang dah buat dan result apa yang aku ada. Alhamdullilah Dr pun jenis yang nak suruh student dye habis cepat jadi seboleh-bolehnya dye akan minimumkan apa yang student dye perlu buat lagi. Bukan bermaksud dye menghalau student dye tapi untuk memastikan student dye GOT iaitu 'Grad On Time'. Bersyukur giler aku dapat supervisor macam Dr. 

Sebenarnya walaupun aku letak target 60 hari untuk siapkan kerja-kerja yang tergendala, dipertengahan itu aku pernah rasa 'down'. Aku jadi tak yakin yang aku dapat habiskan semua yang aku nak buat dengan instrument yang selalu rosak ditambah pula dengan 'que' yang berjela. Lagi pula keadaan reactor untuk buat reaction yang agak berserabut sebab telah di'upgrade' dan gas selalu leaking. 

sumber google

Tapi 60 hari itu hanya untuk melengkapkan kajian. Entah beberapa hari pulak untuk melengkapkan tesis. Tension.. Bukan semua reaction dan characterization dapat result cantik.. Kadang-kadang result yang dapat tak sama dengan apa yang sepatutnya. Stress!! Sometime i feel want to quit!

p/s ~ don't know how to bust it out

2 comments:

Sarah Mnasir said...

good luck ye :)

Mizzi Ifwat said...

buat research pasal ape je?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails