Monday, September 23, 2013

Jemput bawang

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

This!! one of my 'teringin' food. haha. So simple aku kan. Makanan yang teringin tu nasib baik bukan yang mahal-mahal. Tapi kalau teringin yang mahal-mahal buat masa sekarang tak dapat lah nak penuhi. Maklumlah pelajar macam aku nie mana nak ada duit makan sesedap. Kalau orang tak belanja seperti yang kat OTWC nie takde maknanya bagi aku nak masuk. 



Nak buat jejemput nie pun xde lah nk kene kuar duit sampai berpuluh-puluh. Cukuplah dengan adanya gandum, bawang dan secukup rasa dah boleh buat. Berapa ringgit sangat lah tu. Owh aku xpakai gula tau. Langkah awal sebab aku dah tahu gula akan naik harga. Haha. Please percaya aku kelentong korang..;D


Dapat makan jemput cicoh pulak dengan sos memang terbaik. Jejemput aku nie versi sedikit penyet sebab aku masak dalam multicooker + pakai minyak sikit. Sebab tuang minyak sikit kerana pakai minyak olive. Mahal woo minyak tu. Aku asal beli minyak tu sbb nk buat spageti oglio .

p/s ~ apa lg yang aku mengidam ya? tengah fikir.. Haha



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails