Wednesday, August 12, 2015

Kedai peralatan 'IBADAT'

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..

Musim haji dah tak lama ni mesti ramai yang dok p cari barang2 kelengkapan haji. Bagi yang belum lengkap lah. Yang dah lengkap tu aku rasa dah susun2 dalam beg. Tapi kejap2 bukak, kejap2 nak susun balik. Rasanya tak sempat sampai Mekah zip dah terkopak. Ayoyo. Kene beli beg baru ler.


Kalau yang tinggal kat Kelantan tu yang mana nak cari barang2 untuk haji contoh kain ihram jangan lah dok p kedai 'Aik An' ni. Nanti bukan kain ihram yang kau dapat, colok pulak yang di bawa balik. Hati-hati la ya. Walaupun kat signboard kedai tu bukan main lagi dengan tulisan jawinya tapi tengok nama kedai tu tak lulus tau. Konon ajelah "Kedai Peralatan Ibadat" tapi yang sepatutnya tulis kedai peralatan sembahyang. Baru orang tak keliru.

p/s ~ kene faham betul2.. jangan tertukar dengan 'DNA' plak.

3 comments:

lia ummiirfan said...

alamakk... jangan tersilap masuk kedai

safurara said...

hahahahaha, satu hal gak tulis cm tu, tulis lah " ibadat Cina "

Falsya said...

boleh jadik kompius nie kedai mcm nie..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails