Friday, June 11, 2010

''pENIpu!!XKan pERcaye SampAI mATI sekALIPun''

Hantar ahh email ke mesej ke Shaira tak kan percaye langsung tau. Shaira bukan nak sangat duit tu. Kalau duit bertimbun-timbun sampai tengelam dunia pun bukan Shaira dapat bawak masuk kubur. Bukan dapat bawak p akhirat sana. Bukan dapat beli syurga. Malahan takkan dapat beli hubungan persahabatan yang telah terbina.

Bila cakap sal duit aka wang, tarikh 02.01.2010 akan tetap segar dalam ingatan ini selagi nyawa tidak terpisah dari badan. Kejadian yang mana meragut banyak wang yang terpaksa dilaburkan bukan kerana silap yang kami lakukan. Namun kerana persahabatan yang terbina ''BERAT SAMA DIPIKUL, RINGAN SAMA DIJINJING'' kami telah berusaha bagi mengumpul wang kepada jumlah yang diinginkan. Inilah harga sebuah persahabatan yang telah kami bayar beramai-ramai. Sesungguhnya kawan susah sukar dicari, tapi kawan senang ada di mana-mana sahaja.

Apa kaitan penipu dengan wang??

Sejak 2,3 hari ini shaira selalu dapat email pasal wang. Gambar kat bawah nie antara contoh email yang dihantar.

*sila klik pada gambar untuk tumbesaran*


Jadi inilah motif sebenar entry hari ni.. Harap tuan puan yang dapat email macam yang Shaira dapat nie jangan mudah terpedaya ya. Semua nie hanya dusta. Satu cara untuk memerangkap kita yang 'gila' akan wang ringgit.

8 comments:

eiysya zasya's said...

tak pernah bukak pun emel2 mengarut yang datang entah dari mana2..terus delete..huhu~

HUDA said...

oh selalu gak dapat. menyampah jer kan.

[expect] the un[expect]ed

Hasrol Nizam said...

tak pernah dpt mcm ni.. agaknya masuk dlm spam kot..tak tgk..hehe

hmm..bahaya ni..yg ini takpela, kita baca pun dh tau penipunya..tapi,pernah ada org yg menyamar jadi kita, lepas tu fon mak ayah, mintak no akaun dsbg, yg itu lagi bahaya

sizukaDeboss said...

emel cmni baling dlm spam je.penah dpt yg public bank tp siyes tak logik.emel yahoo jgk.aigoo~

sHaiRA haIFA said...

eiysya zasya's ~ nk gak tau pe yg d hantar sbb tu bukak..tp xpnh nk prcye pun...

sHaiRA haIFA said...

huda ~ mnyampah lah..buat penuh inbox jee..

sHaiRA haIFA said...

Hasrol Nizam ~ spam pun chck tngok gak..lps 2 dlte je smua..

ishh bhya ekk ada yg smpai mnyamar..mintak jauh lah,.

sHaiRA haIFA said...

sizukaDeboss ~ ishh jngn pcye tau mana2 emeil yg xlogik nie..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails