Thursday, October 14, 2010

''Benci bilang cinta''

Berbalik kepada tajuk entry yang sebelum nie iaitu semalam yang bertajuk ''Benci''. Ia tiada kaitan dengan tajuk lagu ''Benci bilang cinta'' yang dinyanyikan oleh kumpulan Radja ataupun sinetron ''Benci bilang cinta'' yang dilakonkan oleh Marshanda dan Baim Wong tapi ia berkaitan dengan hidup aku yang mana juga ''benci bilang cinta''.

Aku budak keras kepala, aku budak keras hati, aku budak tiada perasaan. Ekkk budak ke aku nie? Padehal dah tua bangka, dah besau tapi annn aku masih bergetah.Part yang bergetah nie yang tak leh nak nafikan. So korang semua mesti terima yang aku masih lagi bergetah . Kasi blink-blink sikit biar korang sakit mata dan dengki sikit.

Apa yang dikatakan ''Benci bilang cinta'' dalam hidup aku yang sebenarnya ialah aku benci untuk mencintai orang. Aku benci untuk menjiwang karatkan hidup aku dengan dunia cintan cintun nie. Jangan fikir pelik-pelik ya. Aku bukan tak normal tapi mungkin terlebih normal. Maksudnya? Jangan tanya kerana aku pun tak punyai jawapan. Aku dah muak plus mual dah dengan kata-kata ''i Love u'' ngan ''i Miss u'' nie. Nak termuntah pun ada tapi aku tahan je. Tapi sampai bila?Aku tak mampu nak balas balik cinta dan kasih yang diberikan. Aku tak de perasaan pun.

Orang tak penah nak faham aku. Apa yang dye tau, nak aku layan mesej dye je. Aku nie final year students, banyak keje nak kene buat tau. Dengan projek final year lagi, dengan asement lagi, dengan final exam yang dah dekat lagi, nak kene hantar draf lagi banyak tau. B.A.N.Y.A.K. nGERTI!!!! So keje aku bukan dop layan mesej je, kadang-kadang bila balik bilik aku penat, aku nak rehat, aku nak tido, tak sempat nak balas mesej tolong lah faham aku. Susahnye..

nota kirikanan :
fikir-fikirkanlah..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails