Monday, October 25, 2010

''Minggu yang mana hari-hari amat memenatkan''

Minggu lepas pasti korang semua dapat bersuka ria kan?Tak pun korang pasti lena tido. Tido sampai terkeluar air liur yang basi lagi, korang enjoy sakan p kuar jalan-jalan cari teman, pergi habiskan duit dalam bank yang sedia memang takde dan pe yang paling penting korang pasti gembira dengan hari minggu korang kan.

Namun, bagi aku hari minggu pada minggu lepas paling lah aku tak suka. Malah bukan hari minggu je, tapi hari-hari dalam minggu nie pun aku tak berapa nak suka juga. Kenapa? Sebab aku tak dapat nak tido lena, tak dapat nak enjoy ngan teman-teman, tapi apa yang paling penting (bukan KERJASAMA ya) sebab aku tak dapat nak stabilkan emosi aku.


Minggu lepas ialah minggu yang mana semua pelajar sibuk kot bukan sahaja aku. Tapi aku lebih sibuk dari diorang, itu yang pasti. Lepas sahaja hantar draf pada hari jumaat keesokkan pula aku harus menghadiri kelas ''How to Get Yourself Employed''.Kursus ini untuk mengajar kita buat resume, cara nak cari pekerjaan disamping dapat meningkatkan communication skill dan mengeluarkan idea disamping menghadiri ''mock interview'' bagi merasai pengalaman di interview yang sebenar. Nak dapat kerja bukan senang, nak kene jual diri kita tau. Lau kita tak jual tak de orang tau. Cara jual pula bukan cam dalam cerita ''3 Abdul'' P Ramlee tu, tapi cara dengan menceritakan kelebihan diri kita.
 
nota kirikanan:
''Mencari ketenangan'' is the best thing when we have a problem and also went we don't want to facing the problem too much. But without facing that problem it may not solve and it will scary our life too long. 

4 comments:

::FAIZ:: said...

:)

Raji and Yeen said...

Woahh bermanfaat btol ari mnggu kau owh ;D

Unknown said...

faiz ~ ^_^

Unknown said...

fakhrur ~ mmg bermanfaat..sngt2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails