Wednesday, April 27, 2011

Berdiam diri bukan bermaksud salah. Tapi.....

Senyum
Tak perlu kata apa-apa

Nie adalah cara yang paling baik, bagus dan berkesan andai kita diserang oleh orang yang entah apa-apa. Kalau kita bersuara, ia pasti akan memberi satu masalah atau mala petaka yang paling teruk sekali. Berdiam diri bukan bermaksud kita salah tapi ia juga bermaksud untuk tidak menghuru hara lagi keadaan. 

Gelagat, ragam, perangai manusia nie ada macam-macam. Ada yang kita berkenaan, ada yang buat kita menyampah dan ada yang buat kita rasa nak kawan dengan dye sebab keunikan dye. Semua tu adalah sebab kelebihan dan kekurangan yang dimiliki. Kita semua yang diberikan otak dan pemikiran nie wajar untuk memilih siapa yang kita nak kawan dan nak kenal hati budi. Jangan sesekali salah pilih kawan, sebabnya kita yang akan sengsara.

Negara Malaysia adalah satu negara yang menjalankan pemerintahan secara 'Demokrasi'. Masyarakat berhak untuk 'SUKA' dan 'TIDAK SUKA' akan seseorang itu. Itu adalah hak seseorang itu. Tak payah susah-susah nak pertikaikan apa yang orang itu dah buat kat kita. Nie tak, otak ada, pemikiran pun ada, umur pun kalau kira dah leh kahwin, tapi cara pemikiran yang sempit itu yang menkusutkan keadaan lagi. 

Jangan kerana seseorang itu yang benci kita, tak suka kita, jeling kita, tak tegur kita, kita dah rasa cam panas nak mengelupar. WTF. Macam kita dah takde kawan lain yang suka kita, yang sayang kita, yang amik berat sal kita. Nampak cam ketandusan kasih sayang pun ya juga, Tolonglah matang sikit. Malu pada budak-budaklah. 

''Bila berpecah belahnya kaum nabi adam maka syaitan akan bersorakkan''

4 comments:

Farhana Jafri said...

xsume suke kat kite so be urself! xpyah la nk brgaduh sbb dy mnjeling ke ape.. kdg2 mata kite mnipu kite.. kite nmpak org tu mnjeling pdahal dy dh xlrat nk angkat mte sbb ngntuk.. tlinge pon sme.. mklumat smpai mcm tlefon buruk.. dri yg elok jd xelok.. nice entry btw :D

jemput singgah ANASAURUS :)

Ardini Humaira said...

betul tu ;)

hans said...

sangat sokong perenggan terakhir
setuju

HonEyBuNNy said...

diam itu lebih baik kan...;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails