Friday, April 22, 2011

Bila aku di rumah..

Ding ding ding dong.. Jari nakal menaip hari ini..

Semalam sampai rumah dari Johor. Alhamdullilah. Setelah berminggu-minggu planing nak balik rumah, baru semalam hasrat itu berjaya ditunaikan. Niat utama pulang adalah untuk mencari ketenangan setelah tension dengan persekitaran dan makanan di UTM dan juga untuk jumpa family setelah lebih dua bulan tak jumpa. Hasilnya bila balik rumah semua hilang. Sampai je terus keluar ngan Mama g bandar. Bahagia rasanya hidup ini.

Sebelum nie gelang kaki putus waktu dop kat Johor. Lasak betul aku kan sampai gelang kaki boleh putus. Ish3x,, Tak boleh jadi perempuan melayu terakhir lagi nie. Jadi semalam aku dapat balik pengganti gelang kaki yang putus itu. Itulah bad habit aku. Tak boleh tak ada gelang kaki, aku akan rasa kosong je kaki aku nie. Sama aje aku ngan kakak aku. Gile gelang kaki. Semalam juga aku dapat kain sepasang. Mama aku belanja. Wahh giler baik Mama aku. Nie sebab aku sayang sangat Mama aku.

Semalam juga aku dan family buat kerja sama-sama. Sebenarnya rumah aku dalam renovation. Adalah tambah 2,3 biji bilik dan ruang makan. Jadi kami kene lah kemas rumah, ketuk-ketuk sana sini, punggah batu dan macam-macam lah. Alang-alang leh sama-sama beriadah keluarkan peluh. Nanti sihat satu keluarga. Takde yang rugi.

nie lah keadaan rumah yang ngah renovation

Balik rumah boleh makan macam-macam jenis makanan. Dapat lempiaskan segala nafsu. Ish3x, Dasyatnya aku kan. Aku dapat makan kerepok lekor, bubur nasi, nasi kerabu, daging goreng kicap + lada hitam, nasi tumpang dan macam-macam lagi. Nak list semua memang banyak lah.Owhh ya korang pernah dengar tak 'Nasi Tumpang'? Kalau ada yang tak pernah dengar dan tak pernah tengok rupanya macam mana leh lah google ya. Type aje 'Nasi Tumpang' korang klik image. Nanti kuar lah rupa 'Nasi Tumpang' tu. Selamat Berjaya ya.

Hari nie aku nak kuar ngan kakak aku lak. Nanti lau aku rajin aku update cerita ya. Hapy Oliday semua. Lalala.. biarpun pada ketika nie aku dalam minggu belajar.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails