Sunday, April 17, 2011

Minggu belajar yang bukan macam minggu belajar..

Minggu belajar dah pun 'officially' bermula di UTM, setelah tamat kuliah yang terakhir pada hari Jumaat yang lepas. Tapi aku dah habis kuliah hari Khamis lagi. Alhamdullilah akhirnya tamat juga segala kuliah, walaupun aku banyak ponteng kelas untuk semester nie. Habis tu nak buat cam mana, aku pergi kuliah pun bukan aku faham, bukan aku tumpu, baik aku dop bilik je. 

Aku selalu ponteng tuk subjek 'Consumer' @ pengguna. Lepas nie leh ahh jadi pengguna yang bijak. Dalam kelas nie ada lebih kurang 120 ++ pelajar dalam satu dewan. Pensyarah mengajar kat depan, pelajar mengajar kat belakang. Mana lah aku nak dengar pensyarah ngajar apa. Last-last skali aku yang tumpang pelajar lain turut mengajar. Tambahan pensyarah subjek 'Consumer' nie bukan jenis yang nak marah pelajar bila pelajar dop mengajar kat belakang. Lagilah pelajar akan buat bising. Kadang-kadang tu daripada aku jadi tak hormat penyarah yang dop ngajar depan, aku tak pergi kelas.

Walaupun sekarang nie minggu belajar, apa yang aku rasa tak seperti yang sepatutnya. Bila minggu belajar, sepatutnya kene belajar. Buka buku, buat nota kecik, buat soalan final yang lepas-lepas, tapi apa yang aku dan orang kebanyakkan macam aku (pelajar tahun akhir), kiteorang harus menyiapkan tesis. Hari rabu yang akan datang nie adalah hari untuk kami menghantar tesis untuk dinilai. Wahh cuak mak kau. Dengan empat jam kredit kalau dapat B-, B memang kasi 'effect' yang besar lah. Itu baru nilai tak 'Viva' lagi.

Buku-buku semua sekarang dah macam anak tiri, sebab tak sentuh, Yang dop sentuh hari-hari laptop. Kalau tak buka tesis, buka mukabuku, tak pun buka blog. Hah jadilah entry nie. Jadi apa-apa pun minggu belajar ke, minggu buat tesis ke, belajar tetap belajar. Saya nak 'DEKAN' semester ini.

2 comments:

ArMa said...

nampak kemas je blog ni...
ana suka sangat...
Tak sangka pulak di sebalik blok ni pelajar utm jugak... utm skudai ke?

Good luck Exam... Do your Best...

ni my blog http://sentiasamara.blogspot.com

Cikku said...

cik shera jgn risau, ak pon slalu ponteng klas jugak. heheh. papepon all the best for thesis. takdapat dekan jugop ni sile oyak ke abg cikku. nk g slow talk ngan dekan. XD. haha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails