Friday, May 4, 2012

#Kahwin : Baju yang dipergayakan

Assalamualaikum..

Selepas penat berjalan lebih 2 jam di dua tempat yang berbeza, Taman Botanikal dan Zoo's Melaka mula la nak balik sebab perut dan lapar. Krukk.. krokk.. krakk (sound effect perut lapar).

Lapar pun bukan kami nak masak pun, kami nak pergi rumah perantin perempuan laa. Hari sebelum tu kan dah nikah, nie nak barambu ramba laa pula. Banyak betui baju yang perantin perempuan peragakan. Tak penat ke salin, pakai, salin, pakai?  Kae orang Melaka memang baju perantin dye banyak-banyak? Orang Melaka sila jawap.


Kata je lapar, tapi sampai rumah perantin dekat pukul 3. Hoho apa laa je yang ada bila pukul 3 kan. Bekas kosong banyakla. Padehal dah tau tentatif dari pukul 11 sampai 4 petang, tapi pergi lambat juga. Aamik laa makan je mana yang ada. Ayam BBQ pun tak cukup. 

Pengajaran daripada kejadian nie, esoknya kat majlis sebelah perantin lelaki, pergi pukul 12.30 lagi. Kelas pergi majlis kedua-dua belah perantin. Haha balas dendam sebab makan tak cukup. Yang sebelah perantin lelaki punya majlis dapat tido bilik berhawa dingin. Best!!

p/s  ~ Moga berbahagia selama-lamanya dunia dan akhirat! Aamiin..

5 comments:

aReLaN said...

moga berbahagia buat pasangan pengantin.seksa la nak tukar banyak2 ni.letih.hehehe

Mario said...

org melaka jawab:
bukan kat mana2 pun sama ke...?perantin mmg suka byk2 baju...

jawab dgn soalan...boleh?hehe

Iena Eliena said...

salam..
singgah follow sini :)
jom follow cik iena jugak(^_~)
www.ienaeliena.com

shera haifa said...

arelan ~ seksa sungguh.. mst melekit2 sbb panas..

shera haifa said...

@mario ~ Tp tngok baju perantin perempuan kat melaka lbh kurang sama je yg dipakai. mcm baju korea, bju yg ala2 minagkabau.. hehe
mmg btl perempuan suka pergayakan baju tp ya Allah banyak kot yg nie..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails