Wednesday, May 2, 2012

#Kahwin : Taman Botanikal

Assalamualaikum..

Bersama lagi dalam edisi jalan-jalan di Melaka episod sambil menyelam minum air, perkahwinan sahabat.. ^^,

Selepas selamat majlis akad nikah, maka keesokkannya pula adalah majlis di rumah pihak perempuan. Tapi pagi sebelum ke majlis tu, sempat laa pergi jalan-jalan di tempat yang dekat-dekat dengan rumah mak saudara kawan nie (Durian Tunggal).  Kami pun plan nak g Taman Botanikal. 


Kat taman nie sesuai laa untuk jalankan aktiviti jogging. Tapi kami tak pergi jogging pun, pergi amik gambar. Tak payah nak buat lawak kata nak g jogging la sebabnya kat UTM sndiri haram nak joggingnya. Walaupun tak jogging, hampir lecun juga laa baju dengan peluh yang mengalir tanpa henti sebabnya kawasan Taman Botanikal yang nun jauh ke dalam membuatkan kami berjalan tanpa henti.

Kat taman nie ada banyak tugu-tugu peringatan akan cerita dogeng haiwan. Cerita burung gagak dengan tempayan, cerita arnab ngn kura-kura, juga cerita kancil ngan buaya. Kalau sapa-sapa yang dah xingt akan cerita2 nie, disitu juga ada dicritakan akan kisah binatang2 nie. #sesuai laa untuk kanak-kanak.


Kat taman nie juga aku ada kisah diikuti oleh monyet. Kelakar pun ada. Monyet tu ikut aku macam seorang polis dop ikut penjenayah. Nasib aku tak lari je. Kalau aku lari confirm2 monyet tu kejar. Lari tercabut selipar laa jawabnya. Aku xtahu laa kenapa monyet tu ikut, sedangkan aku bukan gangu mereka2 pun. Haisss #ngeri gak ngat balik..

Tak cukup sejam berjalan sambil amik gambar kat cnie, kami pergi plak berjalan kat satu tempat lagi. Juga 1 jam berjalan. Aduhh lenguh kaki. Kemana kami berjalan? Tunggu!!

p/s ~ Kalau berjalan banyak2 betis kurus xpe.. T_T

3 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah2..beshnyaaa..

Edy Zaidi said...

wah..ada dinasor la

NOOR FATIN said...

kalau kita lari, monyet tu kejar ek. konfem kejam gila! hahahah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails