Monday, January 11, 2016

Satay Baung. Sedap!!

Assalamualaikum..

Satay Ayam

Lamanya lah tak makan satay. Last makan masa raya itu hari. Tapi ehh ya ke ada makan? Rasanya macam takde. Huhu. Dulu-dulu kalau hari raya je memang akan terhidang punya satay kat atas meja, tapi zaman sekarang secucuk pun dah 80 sen (daging/ayam) takdenya orang nak hidang. 

Kebetulan kakak pun ada balik, boleh la beli makan ramai-ramai. Biasanya kalau kat Kelantan ni bila cerita satay je mesti famous satay Baung kat Pengkalan Chepa tu. Otw g amik kakak kat airport, singgah dulu beli satay. Kat tepi jalan je pun. Lepas pada jambatan tu ada stall depan rumah. Satay dia memang sedap. Nak je trus boleh pergi beli tak payah nak tempah-tempah. Tapi kalau nak sampai beratus-ratus tu kene lah booking dulu. 

Gambar insan google dr blog ni

Ayam bakar

Kakak plak ada bawa balik ayam bakar dari KL. Memang makan besar lah malam tu. Nyum3x. Sedap sangat. 

3 comments:

paridah said...

assalam...ingatkan tadi sate ikan baung seraa..heh..heh..

nuyui a.k.a miss YUI said...

tu dia..sdp tgk..

hainom OKje said...

Hari tu baru makan sate. Kat KL ni mak makan sate Samuri jerlah SR...tp berbaloilah sebab beso satenya....
Nampak menggiurkan pulak chicken wing tu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails