Monday, March 28, 2016

Meh pilih tema baju raya 2016

Assalamualaikum.

69 hari lagi Insha Allah kita yg beragama Islam akan menyambut ketibaan bulan Ramadhan. Sekejap je kan. Adakah hari2 yang berlalu itu kita manfaatkan dengan baik? *pertanyaan kpd diri sndiri.

Bila dah nak puasa selalunya yg mak2 pening nak pilih tema baju apa untuk raya kan. Maklumlah lambat hantar kat tukang jahit kan pakai baju raya thn lps lah jwbnya. Tapi kalau yg selesa pakai beli yang dah siap lagi berbaloi2 sebenarnya. Upah jahit ngan beli kain pun dah sama harga dgn beli baju siap. Tak pun mungkin beli siap lagi murah. Either one. 

Selalunya bab nak pilih tema baju raya ni mst kene tengok dulu baju2 raya yang sebelum ni warna apa kan. Tak tengok kan tersama pulak dengan sebelum ni. Lepas tu warna tu jelah yang banyak ada dalam almari. So let's check it out warna-warna yang berkenan..

Kuning

biru

merah

pink

purple

kelabu

hitam

 putih

oren

 koko

hijau

ok. Dah ada ke warna yang berkenan? Dah boleh mula cari kain tu. Kan nanti habis pulak. Heeee

p/s ~ nanti nak tunjuk kat mama jgak warna2 ni. So takdelah nanti konfius nak cakap tu wrna apa. 

7 comments:

Siqah Hussin said...

Keliru nak pilih warna mana. Banyak sangat pilihan warna yang ada. hihi.

Kakzakie Purvit said...

Waaahhh! menariklah dik warna-warna dipaparkan - juling mata hihi...
Kakak tengah menjahit baju utk sendiri dan anak-anak pelan-pelan
Bayangkan satu set utk lima org kenalah jahit dari sekarang

norhidana miswan said...

ayooooo berpinar bijik mata nengok color2 nih....
semua pun lawo2... sume pun rasa nk pilih... perempuan mmg gitu hehehhe

Oh not so Pro said...

Fuyoo susah juga nk buat pilihan ni kalau dh byk mcm ni.. Merah garnet & merah wine tu mcm menarik *_*
Dh nmpk dh baju raya Kali ni warna apa huhuh

Falsya said...

Sekejapan je dh nak puasa..terbuntang mato nengok kaler2..xtau mana nak pilih..;)

hainom OKje said...

Selalunya beli je...pesen lagi up to date kadang tu SR. Harga pun mampu milik gitu.
Lamalah dah tak beli kain ela...

Qaseh Vee said...

sis selalunya tgk apa yg menarik di pasaran . tak blh nak kata nak pilih wana tu , ini ... heheheee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails