Thursday, May 3, 2012

#Kahwin : Zoo's Melaka

Assalamuaaikum..

Selepas lebih sejam berjalan-jalan kat Taman Botanikal tapi disebabkan masih tak cukup berjalan, terus wat lawatan sambil berjalan kat Zoo Melaka pula.. Hiperbola sangat..

Kadar bayaran yang dikenakan untuk masuk zoo nie ialah RM 10/seorang dewasa. Berbaloi ke tidak? Bagi aku berbaloi sangat la kot, dengan keluasannya yang sememangnya luas,  hinggakan ada tempat2 tersembunyi yang tak sempat nak teroka akibat kesuntukkan masa nak g majlis kenduri kawin kawan dan ada banyak binatang/haiwan yang dapat dilihat biarpun ada sangkar/kandang yang kosong, rasa puas dalam diri sebab penat.

Mula-mula masuk ofkos laa kene bergambar kat entrance dulu. Bukti!


Lepas amik gambar kat entrance je, terus klik..klik..klik.. lampu hijau pun padam menandakan bateri dah habis. Tapi nasib baik ada backup kamera lain leh laa muka yang xsemengah nie diamik.

*Tak lepas peluang, habis dengan binatang/haiwan nak bergambar*

Seperti yang aku cakap, ada banyakkan haiwan/binatang. Kanak-kanak mesti gembira kalau dapat tengok semua nie sedangkan kami yang dewasa pun gembira!! Ada pak belang, ada girafe, ada burung nuri dan ada gak kuda belang yang berkawan ngan badak. Juga haiwan/binatang yang sebenarnya memang hidup tapi nampak cam patung.

p/s ~ Bila dan penat tengok map dalam zoo, rupanya ada kat penghujung zoo..

1 comment:

laskar pelangi said...

aritu baru je terjah zoo melaka.cian badak kuwus jew kan..best main dengan kuda..ngeee~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails