Friday, December 5, 2014

Birthday Celebration si Bongsu

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum.

Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday to Adik, happy birthday to you.



Ololo so sweet lah celebrate birthday adik tahun ni. Sambut kat luar tu. And the bestnya Long balik dengan kejutan dan semata-mata nak sambut birthday Adik. No one yang tahu melainkan iolss je. Means that my parents pun tak tahu. Senyap-senyap je lepas plan g KB Mall iolss pergi amik Long kat airport. Adik yang follow sekali pun tak tahu. Bila Adik tanya, jawab "nok bowok adik g derak la, adik kae suko g derak". Haha

Hari kejadian [14/11/14], malam tu g KB Mall sebab long nak belanja KFC untuk sambut birthday adik. Before tu Long bawak g Baskin Robbin (BR) yang dalam KB Mall juga. Katanya nak beli aiskrim letak lilin bagi Adik tiup konon-konon ganti kek la [iolss adik buat kek nanti iolss buat tajuk entry lain ya]. And here without hesitate iolss tell uolss this is my first time merasa BR. Pity iolss kan. Almaklumlah aiskrim tu mahal sangat even one scoop pun. Iolss pernah janji dengan diri sendiri yang mana lepas dah dapat kerja baru nak merasa makan BR ni, tapi sebabkan birthday Adik, Long dah merialisasikan hasrat Iolss yang dah lama tertangguh ni. Hehe. Jadi bila dah dapat kerja nanti, kene cari makanan lain lah nak merasa beli dengan duit gaji sendiri. 

Weolss : one family without one member

Untuk Adik, 20 hari yang lepas genap sudah umur Adik 12 tahun. Walaupun umur Adik 20 tahun sekali pun, Adik tetap Adik. Tahniah untuk keputusan UPSR baru-baru ni. Berapa pun A's yang Adik dapat itu tak akan memberi kesan siapa adik 10 tahun akan datang. Mungkin. Usah bersedih dengan keputusan itu. Masih panjang lagi perjalanan yang Adik akan lalui andai Adik panjang umur. Ketika itu lakukan lah yang terbaik. Dunia hari ni tak akan sama dengan 10 tahun lagi. Tahun 2020 diramalkan sebagai tahun yang lagi mencabar dari sekarang. Lakukan yang terbaik untuk diri sendiri khasnya, masyarakat dan negara amnya. 

Untuk hidup di muka bumi ni satu percaturan yang kita sendiri pilih sewaktu kita ditanya di dalam rahim Ibu lagi. Jadi siapkan diri Adik untuk sesuatu yang terbaik. Allah SWT sentiasa ada untuk Adik dimana sahaja berada. Yakinkan diri denganNya. Dialah jua yang akan membantu diri Adik. 

Terima kasih Papa & Mama untuk Adik.

Kamsahamnida *_*

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails