Wednesday, December 3, 2014

Kuih Piring

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum

Kuih Piring

Uolss pernah makan tak kuih piring ni? Ioss xpernah tau pun kewujudan makanan nama kuih piring ni apatah lagi nak makan kan. Dapat kuih piring ni pun dari nenek angkat sebab dia baru balik dari Singapura. Iolss ingatkan ni makanan orang Singapura. Sekali tengok alamat, Melaka daa. Tapi yang peliknya bila pergi Melaka takde nampak pula makanan ni.  Berhenti kat RnR pun tak pernah jumpa. Ke jual kat mana je?

Bila try makan sekali kuih piring ni, perasaan dia 'Eh boleh tahan sedap juga'. Hehe. Dia ala-ala cair dalam mulut gitu. Takdelah manis sangat pun. Tapi satu yang tak gemar ialah bersepah bila makan. Habuk-habuk dia berterbangan uolss. 

Untuk pengalaman makan kuih piring ni lah kan, bila makan satu nak lagi. Aiyokk mana nak cari kalau habis nanti. Nenek angkat pagi dua peket je. Kat Kelate iolss tak pernah jumpa lagi ini kuih piring. Putu piring @ putu halba adalah jumpanya.

Kamsahamnida *_*

1 comment:

iryanty ahamad said...

salam kenal seraa..kat batu pahat banyak jual benda ni..kalau kat segamat kedai rm2 pun ada..

iryantyahamad.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails