Monday, November 15, 2010

Adik Ku's Ber'Day' *v*

Tanggal 14 November 2012 2002, terjadilah satu kelahiran di dalam keluarga aku. Seorang bayi perempuan telah dilahirkan menjadikan aku bukan anak perempuan bongsu lagi. Disaat ini air mataku bercucuran mengalir bagaikan hujan yang setia membasahi bumi  pada musim tengkujuh. Begitu hiba, sebak dan hampir sesak nafas aku. Pada ketika itu, umur aku sudah pun memijak menginjak ke angka 12.

Namun Suratan & kebetulan, nyanyian asal Kenny Rogers, Remy Ishak dan Martin Martini tiada siapa dapat menghalangnya. Aku yang pada ketika itu masih bergetah muda, harus menerima dengan Ikhlas. Sob sob sob.



Memandangkan aku hanya ada adik perempuan seorang sahaja, So mana-mana aku atau kakak aku pergi kiteorang akan bawa dia. Tapi lau bab pergi datim takde maknanye nak bawak sekali. Pasti kene tinggal punya. Hehe. Tak sia-sia anugerah Allah S.W.T. kerana adik aku telah melengkapi keluarga aku dalam erti makna lain membuatkan keluarga aku bertambah bahagia dengan lawak jenaka dan gelagak dia.



Dalam sedar tak sedar, dari sekecil ibu jari sekarang adik aku dah sebesar lengan. Dulu dari sekeping sekarang dah jadi berkeping-keping. Kecik-kecik dah diajar untuk diet. 


Hari ini dia pulang mengkhabarkan masih kekal di kelas yang sama iaitu kelas pertama di sekolahnya. Syukur Alhamdullilah. 


Harapan aku semoga adik aku terus mengulangi kejayaan yang cemerlang. Menjadi seorang anak yang mendengar kata aku Mama Papa dan juga menjadi adik yang baik buat kami adik beradik. Insyallah..


Gembira Selalu, Hilangkan Kedut di Wajah Anda.

5 comments:

Nazz@Purple said...

Hepi bday tuk adik awk..;)

nurfaiz shaidan said...

kem salam hepy besday kat budak comel tu XD

Mario said...

hehe,,,,siap ckp bukan lg anak bongsu pompuan...ekeke

sebelas said...

selamat hari jadi :D

shera haifa said...

nazz ~ mekacihh..ehh kakak yg trlebih2..hehe

nurfaiz ~ insyallah..cumell ehh?hehe

mario ~ ye klah kene g tau,,sdy tau xleh jd bngsu..wuuu

sebelas ~ mekacih..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails