Wednesday, November 17, 2010

Terengganu vs Kelantan ::: Bukan Perlawanan Bola

Watak-watak :
Menantu Terengganu
Mertua Kelantan

Disuatu pagi yang hening, bermulalah babak-babak antara mereka..


Menantu Terengganu : Mok..!! kalu mok gi kedaa tolong beli 'ketang' 4 kilo...! nanti kito bayar..

Mertua Kelantan : Bereeehhh..


Selepas Mertua pulang dari kedai..



Menantu Terengganu : Loooo..! Bakpo mok beli 'ubi ketang' (ubi kentang) banyok-banyok nih..!

Mertua Kelantan : Tadi mu kato beli ketang (ubi kentang)! Pah tu kete mano pulokk..?

Menantu Terengganu : Bukang ubi kentang! Kito suruh beli 'ketang'! Hok ada sepit (ketam).

Mertua Kelantan : Mano lah mok tau ketam ada sepit tu dekpon gak dop oyak 'ketang' mok ingat ubi kentang..

Begitulah drama antara orang Kelantan dan Terengganu. Ahaa lepas nie aku nak cari future husband orang Kelantan gak lah nanti takde lah berlaku salah faham. Tapi kalau dapat orang Terengganu pun aku terima dah itu jodoh aku. Lagipun aku pandai gak bahasa Terengganu nie..

Gembira Selalu, Hilangkan Kedut di Wajah Anda.

6 comments:

ciEk NiENa said...

haha. lawak3.. susahnya bila bahasa berbeza ni. HAHA

Nazz@Purple said...

jiran nazz org kelantan..comey je dgr anak dia panggil adik nazz abe (abg)..huhuhu

shera haifa said...

ciek niena ~ a'ah mmg susah..mcm brckp ayam ngn itik lah...ehh cm mana tu?hehe

shera haifa said...

nazz ~ a'aah bnyi cm lembutkan? hehe

virulent lolita tan benihime said...

hahahahaha..sy pnh duk ganu and slu g klate..takde beza cuma dialek dan mksud lain..mmg fail la klu dok pehe..hahaha

Ore Klate Sejati said...

kawen nga sayo la. Sya ore klate jugop.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails