Monday, November 14, 2011

Sambutan hari jadi terakhir tahun ini

Assalamualaikum..

Hari nie tanggal 14 November 2011 ialah hari jadi adik kita yang bongsu. Udah adikkan mestilah yang bongsu. Tapi tak tahu la kalau ada yang bukan bongsu pun dipanggil adik. Itu namanya tak sedar diri. Dah tua bangka, dah ada adik pun nak dipanggil adik lagi. Manja terlebih. (Padehal  kita jelous). Huwawa.. Ini adalah sambutan terakhir dalam keluarga sebab bongsu kebetulan pula bulan kelahiran dye yang paling akhir.

Argh persetankan semua perasaan tu. Kalau nak cerita pasai jelous memang tak habis. Sekarang nak cerita pasai hari kejadian adik aku opss kita. Adik kita yang bongsu ni perempuan. Secara ringkas tentang adik kita ialah adik kita hari nie berusia 9 tahun. Dah habis darjah tiga baru masuk umur 9 tahun. Haha. Memang tak patutlah kan. Tapi kira adik kita nie kira bijak laa sebab Umur 8 tahun ++ dah masuk darjah tiga. Kita pun bijak juga dulu sebab kita pun dilahirkan pada bulan yang lambat-lambat juga. ^^,

Sebabkan bufday adik kita hari nie, dan kita masa nie pun dah ada kat Johor, jadi kakak kita, kakak yang sulung laa sebab kita anak nombor dua, telah rancang nak sambut bufday adik kita awal. Ermm dengan amik berkat tarikh cantik 111111, kita sambut bufday adik kita. Disebabkan kita dan pun beli hadiah dekat adik kita, jadi yang kek dan makanan lain kakak kita yang bayarkan. Lagipun kakak kita kerja dye ada duit banyak, kita pula masih belajar, duit pula harapkan Mama dan Papa. Kalau takde Mama dan Papa kita tak tahulah hidup kita macam mana. Entah masih lagi belajar atau pun dah kerja. Kene muhasabah diri nie. 

Nie kek kakak kita sponser. Kek Chocolate Huzelnut. Best. Kita lupa nak makan lagi b4 balik Johor. Huk3x..

Tu lah adik kita disamping hadiah-hadiah dan makanan. Sebabkan teringin dan nak ubah menu makanan, kakak kita beli pizza selalu beli ayam goreng. Nasib baik beli pizza, Papa kita kata sodap. Bila jarang makan, yang itulah sedap. 

Ermm last sekali SELAMAT HARI JADI ADIK. Kita sayang adik tau. Belajar rajin-rajin, kalau tak nanti kita jual hamster. Owhh kita lupa nak cerita, kita dah jumpa kedai yang jual hamster selain yang dekat KB Mall tu. Nanti kita cerita di entry lain yaa.

p/s ~ Ngade-ngade nak bahasakan kita, kita hari nie. Selalu bahasakan diri kita aku. Hehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails