Tuesday, December 27, 2011

Nafsu Muka Buku

Assalamualaikum..


Bila aku buka muka buku tadi aku tengok ramai yang share lagu Nafsu Muka Buku. Ehh lagu apa nie? Tak pernah dengar tajuk dan lagu nie pun. 


Sekali bila dah dengar nak dengar berkali-kali. Banyak mesej yang berguna dalam lirik lagu yang diubah dari lagu "Cinta Muka Buku" by Najwa Latif nie. Daripada lirik lagu tu yang paling aku tertarik ialah:

"NAFSU kata apa salah kau terima dia
IMAM kata lebih baik kau tinggal saja"

‎"jika kau cintakan aku, jumpalah waliku"


Sekarang apa yang berlaku pada diri sendiri bukannya salah Ibu mengandung, bukan  salah Bapa mendidik tapi salah diri yang tak pandai kawal NAFSU. 


 Kembalilah ke jalan Allah.. insyaAllah selamat duniawi & ukhrawi ツ

p/s ~ yang aku pelik masih ada lagi yang dislike video nie. Sedangkan lirik lagu tu adalah yang terbaik pada aku.

 DUMEX DUGRO


1 comment:

Rafi Harumin said...

Assalamualaikum.

Baru sahaja mendengarnya. Menarik dan bermanfaat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails