Friday, July 9, 2010

''Bodoh tak leh nak tegur, pandai tak leh nak ajar''

Manusia,,manusia,,manusia,,
Tegur sikit nak marah-marah..
Tegur sikit nak mengamuk..
Nie lah orang kata ''bodoh sombong''..
Semua nak ikut kepala sendiri..
Bajet pandai sangat-sangat lah tuu..
Umur belum setahun jagung dah nak lawan orang..
Buat orang cam tunggul..
Bila nak sesuatu baru ''lembik gigi dari lidah''..
Takdenye aku peduli ngan kau..
Sendiri mau ingatlah..

Buat baik dibalas baik..
Buat jahat kau tunggulah balasannya..
Bukan balasan dari aku, tapi balasan dari yang maha Esa..
Kalau tak di balas di akhirat..
Kat atas dunia lagi kau dapat 'Cash' tau..
Takde hutang-hutang..
Jadi baik kau taubat sekarang..
Buat amalan banyak-banyak..
Aku doakan semoga taubat mu diterima dunia mahupun akhirat..

Orang kata mereka yang dengki akan kebahagian orang lain tak senang hidup di dunia selagi apa yang dye nak buat dekat seseorang tu tak berjaya. Betul ke tak? Aku pun rasa-rasa cam tu juga dan aku nak tambah sikit lagi, bukan setakat kat dunia nie kau tak senang hidup, malahan kat akhirat kelak kau akan bertambah-tambah tak senang hidup. Apa yang baik kita jadikan teladan dan apa yang tidak baik kita jadikan sempadan.

p/s ~ counting the day. That day will come..




6 comments:

Cik Siti said...

sabar je...sabar macam aku ye (aku lempang terus) hehe

mira the monster said...

sabar2 k

sugar2 kapas strawberry said...

saba2.pe ce sbnrny nih?huhuhu

org yg jeles ngn kita mmg cmtu.xsenang tgk kita hepi.

sHaiRA haIFA said...

cik siti ~ lempang ekk!! ku bg lempeng aka pingan terbang..

sHaiRA haIFA said...

mira the monster ~ yup sabar dh nie,,lau x upah mira suruh p serang sbb mira kan the monster..gurau je,,,hehe

sHaiRA haIFA said...

sugar2 kapas strawberry ~ xde pe2 lah..2 semua sal dunia hari ini berita jam satu tiga puluh nti..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails