Wednesday, January 26, 2011

Sudahlah tangan dah dipotong..Kini kakinya pula..

Sedih bukan bila masa dilahirkan kita cukup sifat. Lengkap dengan kaki dan tangan menjadikan seorang manusia itu mudah untuk berdiri tanpa bantuan orang dan mudah untuk makan tanpa mengharapkan balas kasihan dari orang lain. 

Namun kini, sudahlah dia telah kehilangan tangan kini kakinya pula bakal dipotong. Ini kerana atas faktor keselamatan mungkin. Supaya bakteria-bakteria yang telah menghuni tidak merebak ke bahagian lain. Ini diibaratkan ''sudah jatuh di timpa tangga''. Nak menyesal pun tak berguna. Tapi dia bukan buat benda jahat sewaktu kejadian, hanyalah mengait buat kelapa sawit untuk mendapatkan rezeki bagi menyara hidup sendiri. Kini apa yang mampu dilakukan? Harap ada insan yang berhati mulia membantu dia. Aku tiada apa-apa. Hanya mampu berdoa moga dia tabah menjalani hari-hari dia..

Berita : Sini

Sehingga berjumpa lagi..

Hargailah apa yang kita ada, Jangan bila tiada baru nak menyesal..

4 comments:

acul said...

sbb tu kita kene ingat kita ni kene sentiasa ingat pdnya dgn sentiasa beribadat dan pada org yg sempurna n kaya raya tu jgnlah ingat diorg boleh berbangga dgn apa yg dimilikinya kerana setiap yg diberikan tu adalah hak allah s.w.t dan sekelip mata je die boleh menarik bali nikmat yg diberikan

hans said...

yups
sebab tu kita kena sentiasa bersyukur atas segala nikmat dan kurniaan daripada Allah kepada kita semua

Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen

asybedazzle said...

ade hikmah disebalik semua kejadian, mungkin itu jln terbaik yang Allah bagi dekat dia. :)

Cute MuM said...

dah klik HB!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails