Tuesday, November 22, 2011

Aummm

Assalamualaikum...

Sotong Paul membuat jangkaan skuad bola sepak Malaysia akan menang lawan Indonesia??


Yehh memang tak dinafikan lagi tekaan sotong Paul tu betul. Malaysia telah MENANG dengan penalti 4-3 mangalahkan Indonesia. Aku as a citizen of Malaysia very proud dengan kejayaan yang telah diraih oleh team Malaysia nie.

Tak dinafikan semalam kat UTM nie telah dilanda satu fenomena yang luar biasa. Majlis Perwakilan Mahasiswa telah berusaha untuk meminta pihak universiti meluluskan permohonan mereka untuk membuat satu tayangan besar-besaran di dewan besar memandangkan terdapat tiga skrin besar didalamnya dan mereka berjaya mendapatkan kelulusan itu. Ramai orang pakat g tengok dan semalam aku sempat meng'usha' kat sekitar dewan tu memang penuh sesak dengan kenderaan. Dah macam kat stadium je fenomenanya. Bila team Malaysia menang diorang ramai-ramai balik ke blok dengan mengibar jalur gemilang dan bersorak-sorakkan sambil membunyikan hon. Wahh memang gempak gempita laa sekejap. 

Aku pun tengok bola juga semalam. Tapi aku tengok kat bawah blok aku nie aje. Sebelum tu yang separuh masa pertama dah tengok kat tempat aku makan. Bukan sahaja lelaki, sekarang nie perempuan pun layan bola juga. Tak gol lagi pun dah terjerit-jerit, macam baru first time tengok. Tapi apa-apa pun enjoy la tengok semalam. Then hari nie nasib baik cuti. Yehhh bola menang, kami cuti. Terima kasih..

p/s ~ Bangga adanya team bola yang macam semalam. Berhabis-habisan menyerang dan bertahan Good Job. L.O.V.E.A.L.L

6 comments:

aRe_Nim said...

yeah..lain kali kalu ade tygn kt dsi lg kita g eh..seronok lg..ade ombak.hihi.

Unknown said...

@anim ~ kita wak ombak rindu doh laa..haha

nazirah said...

bestnye tengok ramai2 kte tengok kt uma je huhu tp ape pun sronok sgt malaysia mng tahniah malaysia ;)

nia said...

tabik.. malaysiaku.

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

dah buleh bayangkan keadaan tu. musti havoc giler! best!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

dah buleh bayangkan keadaan tu. musti havoc giler! best!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails