Friday, November 6, 2015

Bukit Tabur Far East & Extreme

Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum..


Ni merupakan kali ke dua aku hiking waktu jerebu itu hari. So view yang cantik telah dikaburi olehnya. Sob3x.. Before ni pernah hiking kat gunung pulai. Tapi yang ni paling adventure aku rasakan sebabnyaa gunung pulai tu hiking ikut jalan tar je. Actually hiking ni adalah salah satu dari hobi aku. Sejak bila ia menjadi hobi pun aku tak tahu. Yes aku terfikir mungkin masa trip g Sabah dengan lab rats. Masa tu aku sematkan dalam diri yang aku akan datang lagi Sabah untuk hiking gunung kinabalu dengan soulmate. Harapnya ia menjadi realiti. Wahh tinggi kan angan2 aku. 

Plan nak g hiking ni pun dah last minit. Ma pun aku tak bagitahu. Bagitahu pun bila dah balik. Nasib baik tak jadi apa2 kat sana. Dah lah aku hampir2 nak tergelincir. Waktu tu sorang2 kot. Sebabnya orang dpn dah tinggal aku, orang blkg plak lambat. 

Nisrin yang ajak aku hiking



Dah berjaya sampai naik puncak yang belah east. Amik2 gambar sat lepas tu bla g naik yang extreme pulak. Memang extreme ok. Sebabnya habis tangan aku calar balar sebab kene panjat batu. Odw nak naik tu aku tobat dah taknak pergi. Tapi bila dah naik tak dapat tengok view cantik macam nak naik lagi. Hehe

Yang sebelah tu adalah extreme

Dari jam 7.45 pagi naik, orang azan zohor aku berjaya sampai bawah. Lelah tak terkata. Air bawa sebotol dalam 2 liter xcukup. owh lupa nak bagitahu. Masa odw nak turun tu, aku ngan nisrin sesat woo. Sebabnya nak naik puncak extreme tu dia ada dari pelbagai arah. So dekat satu simpang (aku xperasaan pun tu simpang), aku g je straight ikut jalan yang macam senang je. Rupa2 nya jalan yang nampak susah tu adalah trek yang sebenar. Nasib baik aku lekas2 perasan yang kami dah salah jalan. Kalau tak boleh jadi 'hilang' plak kat sana. Hehehuuuu

nak selpihh sekali ada makhluk hijau menjelma

p/s ~ kalau dapat kerja kat KL memang aku akan g hiking 2x sebulan. Kalau x tiap2 minggu. 

10 comments:

Zie Has said...

bestnya dapat tengok view cantik dari atas ... gambar yang last tu lawak, dalam selfie ada selfie ;)

cik tom said...

seronoknya pi hiking..teringin nk ikut kwn tp asyk ada hal je..rsnya ciktom kot xbsungguh mana..hihi

Padin said...

hahaha betul la, bila da ke Sabah tu,
memang teringin betul nak panjat Kinabalu..

Alhamdulillah, terlaksana awal tahun ni..

Zie Has said...

dah lamanya tak hiking ... teringin pula bila tengok gambar ni :)

Unknown said...

lagi cntik kalau xde jerebu.. huhu

Unknown said...

ini pun dari dulu lagi teringin. tapi baru skrg mcm terlaksana sikit, hehe

Unknown said...

wahh syoknya dah dpt panjat!!

Unknown said...

go2!! ukenduit!!

kakaktiricinderella said...

Haha dalam selfie ada selfie :P

kakaktiricinderella said...

Bestnyaaaa... Kalau x jerebu mesti lagi best kan :)
Ermmmmm saya penah hiking ke tak eyh.... Fikir jap....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails