Monday, November 30, 2015

Chicken Floss Bun

Assalamualaikum..

Hujung minggu tiba-tiba mama kata nak makan chicken floss. Amboii ma kenapa dan tiba-tiba kan.. Hehe.. Anak solehah katakan sebab mama dan nak makan apa lagi tengahari tu terus uli tepung. Lagipun sendiri ada jugak terasa nak makan cuma tak berapa nak rajin nak uli. Kih3x.


chicken floss bun

Resepi nya sama macam resepi roti manis. Memang resepi tu lah yang aku guna buat roti sosej ke, donut gebu gebas ke. Puncanya aku malas nak hafal/salin resepi lain. Kalau dah buat sekali tu menjadi, hah kira jadilah tu. Tak payah nak gatal2 cari yang lain. Tak pasal2 kan xjadi. Wakaka..

Untuk chicken floss tu aku beli kat bakery. Ala nak buat sendiri pun boleh sbbnya ia adalah serunding ayam gitu. Mahal jugak ya.. Tapi kalau dah membeli lagi senang dari membuatnya baik beli je. Tapi kalau roti ni nak beli banyak-banyak mahal jugak sebab RM3/satu kan. Sebab tu aku prefer buat ajelah. Boleh makan banyak-banyak.

p/s ~ korang prefer beli ke buat??



13 comments:

paridah said...

assalam..tengok pic pun dh tau sdp sgt chicken floss bun ni...

Falsya said...

arghhhh..sedapnyeeeeee chicken flosssssss...

Kakzakie Purvit said...

Hmmm... sedapnya
Kakak selalu beli tau.
Tak pernah buat lagi.

Aiy Ayumna said...

Betul2, saya juga prefer buat sendiri. Lebih hemat :D

seraa rose said...

hehe,, lagi2 makan time lapar..

seraa rose said...

sdapp.. kalau pergi kedai roti mst beli.. :)

seraa rose said...

dulu pun beli jugak kak.. sjak rajin ni je buat.. hehe

seraa rose said...

kan..lgi2 kalau nk makan banyakk.. lagi jimat..

Scdha Sein (SS) said...

Nampak sedap tu... Hu Hu Hu...

Eksa Studio said...

Waow...
jadi laper nih kak :D

tiga lalat said...

sedapnyer ., nyum2

hainom OKje said...

Jarang sangat ambik roti floss ayam gini kalau kat bakery SR.... okje pernah jugak buat roti sendiri, tp roti manis jer,

CIK TOM said...

nampak sedap sangat chicken floss bunnya..untung mak dapat anak pandai masak ni..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails