Wednesday, July 13, 2011

Bukan malas tapi gelap

Kemalasan meng'update' blog kini kembali. Malas-malas pun nak type juga. Sebenarnya kita kene lawan perasaan malas itu, jangan nak ikut aje. Nanti kita juga yang rugi. Orang lain tak akan rugi atas kemalasan kita. Contohnya, kalau kita malas nak belajar, kita yang dapat markah rendah bila keputusan peperiksaan diumumkan. Orang yang rajin akan dapat keputusan yang cemerlang. See! Kitakan yang rugi. Jadi sapa yang malas nak update blog tu rajinkan macam aku nie.

Bukan nak cerita pasal malas tapi nak cerita pasal gelap. Entry aku yang sebelum nie ada perkataan 'Gelap' Jangan malu jangan segan klik aje kat  'Gelap' kalau nak tahu entry pasal apa.

~ dah lama tak paparkan wajah sendiri di entry~

Dah klik? Entry tu hanyalah sempena Wordless Wednesday. Dah tak boleh nak tulis sepatah perkataan pun aku letak gambar Dambo tu. Disebalik gambar tu, aku ada kasi hint dengan menggunakan perkataan  'Gelap'.   Kalau tengok pada komen entry tersebut memang ada macam-macam la. Pumping, cari diri sendiri, sujud syukur dan macam-macam lagi [terima kasih buat yang sudi komen]. Sedangkan apa yang aku nak bagitahu dengan gambar itu ialah, aku tengok diri aku [wajah] dalam cermin dah semakin gelap. T_T

Kerja hari-hari. Berbekalkan cahaya matahari dan wap jalan raya menyebabkan muka aku dah hangus atau dalam bahasa lebih faham, dah semakin gelap dari yang sebelumnya. Bukan nak cakap aku nie putih melepak sebelum nie, tapi muka aku takde lah segelap hari ini. Faham! Ermm kerja apa ya berbekalkan cahaya matahari dan wap jalan raya? Fikirkanlah - Aizat

p/s ~ 365 hari kerja 


<<<<<<<< Jom terokai Samsung Galaxy >>>>>>>>
<<<<<<<< Whooomm.. Drift bersama Proton Inspira >>>>>>>>>

2 comments:

aRe_Nim said...

o'o la...tp sy gelap ag..hihi..

shera haifa said...

anim ~ huhu..kita sama2 gelap k..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails