Monday, August 22, 2011

Emak ada kebun, tapi anak tak tahu.. Patutlaa

Anak yang soleh mahupun solehah tidak akan berebut-rebut mahukan harta pusaka peninggalan kedua-dua ibu bapa mereka, malah anak yang soleh mahupun solehah akan berebut-rebut untuk menjaga kedua-dua ibu bapa mereka kerana itulah yang sepatutnya mereka lakukan bagi membalas balik jasa kedua-dua ibu bapa mereka atas apa yang telah kedua-dua ibu bapa lakukan pada mereka sewaktu mereka kecik-kecik dahulu. 


Hinggakan anak yang soleh mahupun solehah tidak tahu yang emaknya ada kebun. 

mak : nak..mak sudah tidak kuat lg, mak minta kamu sambung mengusahakan kebun mak.

anak : jgn cakap camtu mak *dlm hati, tak sia2 aku balik kampung, dpt harta pusaka dia :D

mak : segala isi kebun mak, ternakan, villa, traktor utk kamu. Tolong jaga baik2 ya? jgn lupa siram air tiap2 hari tanaman mak..

anak : baik mak, mak jgn risau, tp dimana kebun mak ? sy tak pernah tau ?

mak : di FACEBOOK mak, FARMVILLE, nanti mak bg PASSWORD nye..

anak : TT___TT

* nie nak kebun mak *

p/s ~ gigih aku buka FARMVILLE aku sedagkan aku dah lama bersara dari menjadi petani moden yang tak dapat hasil nie.


6 comments:

BuLat i2 CirCLE said...

lau anak die xnk..sy nk la..ngee...mne tau kebun mak die dh boley tuai hasil..haha

sizuka[Izzati] said...

HAHAHA sbr je lah.penangan arus teknologi.

feza said...

aduh..kebun farmvile....@_@
boleh dapat berjuta2 duit hasil kebun tu.
sila la jangan abaikan kebun ya.hehee

shera haifa said...

@BULAT I2 CIRCLE ~ Kalau kebun betul2 sy pun nak..
=)

shera haifa said...

@SIZUKA ~ haha.. nti ada yg ada kolam ikan lak sebab main FISHVILLE

shera haifa said...

@FEZA ~ Haha.. berbakti pada tanah tak rugi..leh tuai hasil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails