Tuesday, August 9, 2011

Kembar lain usia

Ada macam-macam jenis kembar kat atas muka bumi nie yang Allah S.W.T jadikan. Ada yang kembar seiras, kembar tak seiras, kembar siam, kembar bertakup dan kembar lain usia. Macam mana? Macam aku dan kakak aku..

Pergi lah mana pun, kalau ada orang yang pernah kenal dan tengok wajah aku ataupun pernah kenal dan tengok kakak aku, bila mereka jumpa pula kakak aku dan jumpa aku, pasti mereka cakap ehh kembar ke? Kau faham tak ayat penerangan aku tu?? Kalau nak tahu aku dan kakak aku berbeza usia 3 tahun yaa.

~ kami kembar tapi tak serupa kalau ditilik dan diperhati ~

Sehinggakan budak-budak yang dalam lingkungan usia 9-12 tahun pun boleh cakap aku dan kakak aku nie kembar. Peristiwa nie berlaku semalam sewaktu aku pergi hantar baju rumah tukang jahit..

Bebudak : Awok!! Awok kembar kow?

Aku : Ho laa kembar. [mengiakan aje kata bebudak tu]

Bebudak : Wooo kembar. Gilo!!

Aku : Doh bakpow pulok kembar gilonya?

Bebudak : [Diam seketika]. Serupo lah muko.

Bila aku dah pusing moto nak balik, kakak aku terdengar...

Bebudak : Kembar. Sorang hitam sorang putih..

Perghh bebudak nie kutuk aku laa.. Ya aku akui aku semakin gelap dari kakak aku, dan kakak aku masih lagi putih seperti dahulu. Semua nie sebabnya aku kerja OK!! Kerja ditempat yang agak panas. Tak ada aircond dan hanya mengharapkan insan angin untuk mengibas aku. Tapi semua nie akan berakhir hujung bulan  nie dan aku akan pastikan aku kembali cerah sedikit. Hoii bebudak kau tunggu laahh nanti..

~ ce tengok!! Sama kah kami ~

p/s ~ Mama yang melahirkan kami pun tak leh tengok kat mana kami serupa sehinggakan boleh dikata kembar!!

<<<<<<<< Jom terokai Samsung Galaxy >>>>>>>>
<<<<<<<< Whooomm.. Drift bersama Proton Inspira >>>>>>>>>
<<<<<<<<<<<<< naik Vios pula >>>>>>>>>>>>






12 comments:

ciQu said...

"wooo kembar. giloo!!" hahaha. best sentence ever.XD

p/s: kucing umoh aku ad kembar..gilooo ah. kikiki

Hans said...

hahahahaha
jahat betul diorang kan banding2 warna plak
tak apa
sabar je
:-)

shera haifa said...

@ciqu ~ hok kembar gilo blake kot. aku beranggapan bahawasanya bebudak tu kagum sebenarnya.

shera haifa said...

@hans ~ xpe.aku terima dgn terbuka..

hamzah ian said...

saya ada kembar.. hehe

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

kembar siam ..hehe

shera haifa said...

hamzah ~ ehh? cerita laa sal kembar..

p/s ~ cerita sql korek aje..
=)

shera haifa said...

hantikubaik ~ kembar siam kembar dr siam.. haha

Mrs Nury said...

Anak Kak Nury kembar :)

shera haifa said...

sis nury ~ bestkan ada anak kembar.. teringinnye nak anak kembar..

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

haha ...kembar thailand

shera haifa said...

@hatikubaik ~ arghh sama ler tu..gasak je..
=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails