Sunday, August 21, 2011

Pang peng pung bunyi mercun

Alhamdullilah hari ini dah masuk hari ke 21 kita berpuasa dan hingga ke hari ini aku masih lagi berjaya berpuasa penuh. Ya ialah biasanya perempuan kan ada penyakitnya tersendiri setiap bulan, yang merupakan keistimewaan bagi kaum perempuan yang tidak ada buat kaum lelaki. Kalau lelaki buat pembedahan sekalipun penyakit seperti mana perempuan pure tak akan berlaku pada mereka.

Bukan nak cakap pasal penyakit perempuan ke pembedahan ke tapi nak suruh korang tengok video kat bawah nie.



Perhh tradisi malam raya yang best laa kalau macam nie setiap tahun. Tapi tradisi macam nie juga yang akan menjadi satu memori atau peristiwa hitam yang tak boleh dilupakan kalau semuanya meletup dan terbakar. Habis laa mereka. 

p/s ~ kalau kat kampung aku pun macam nie, aku pun pergi tengok..


10 comments:

feza said...

sebab banyak kes peristiwa hitam tu la, kerajaan mengharamkan mercun. Ye la., Anak2 muda kini kreatif sangat ubah2..

AzatLazat said...

mai la tempat sy
boleh tengok meriam ni
dekat je pon ngan tempat sy
hehe

benda ni orang besar je main
tapi apa apa pon keselamatan tu penting
:)

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

jgn main mercun ...bahya:)

ifwat said...

hahaa.. kalau meletup tu, apa pun tak dapat.. nyawa pun melayang.. hoho :D :D

sizuka[Izzati] said...

wahhh kalau penuh puasa tahun ni memang awesome lah.teeheee~

shera haifa said...

@FEZA ~ haram pun dh xleh nk buat cm mana. Ini haram manusia, haram yang Allah S.W.T. tetapkan pun dilawan..MasyaAllah..

shera haifa said...

@AZATLAZAT ~ wahh kat tmpt awk ehh? awk mesti main sama kan.. best ahh.. meriah malam raya.

shera haifa said...

@HATIKUBAIK ~baik laa.. sy xmain mercun..tengok org main je

shera haifa said...

@IFWAT ~ betul2x,, syangilah nyawa kita.. malam raya main cm tu jawabnya esok xraya laa kalau meletup..

shera haifa said...

@SIZUKA ~ wahh xde awesome pun dh.. bendera merah dah.. padahnya riak smpai post kat blog..huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails