Monday, February 6, 2012

Baucer Buku 1Malaysia #3

Assalamualaikum..

Memang dimanfaatkan betul-betul laa. 

RM 50 untuk mama. Cari kata itu hanyalah pelengkap kepada RM 50, tapi kene tambah RM 1. Tapi tak mengapa jangan RM 10 sudah, hancur purse nanti *sebab dop cari nak cukupkan RM 10. Untuk mengelakkan salah faham, cari kata tu bukan untuk Mama ya tapi untuk adik. Takkan la Mama main cari kata kot. Hehe..



Dah merata tempat cari buku yang Mama nak nie (Al-Quran dan Hidayah Salikin). Pergi Syarikat Muda Osman (SMO) Kota Bharu dye kata takde, buku lama la nie. Pergi SMO Kubang Kerian pun takde, buku lama juga. Cari kat SMO tu sebabnya kawan Mama kata dye beli kat situ. Lepas tu pergi cari kat Syarikat Jaafar Rawas (SJR). Kat sana banyak buku yang berunsur kan islamik nie dengan harapan moga ada la buku nie kat sana. Pest time aku pergi SJR. Kebiasaanya nak cari buku pergi SMO, tak pun pergi Pustaka Sri Intan sebab ada kad boleh laa dapat diskaun..


Dan pencarian aku tak sia-sia. Berpandukan buku pinjam dari kawan Mama aku dapat cari buku yang Mama nak tu. Ingatkan  kat SJR nie xleh guna baucer yang dapat tu tapi, ehh dapatlah. Maka leh laa guna RM 50 hinggit tu untuk Mama. Buku 'Sakinah' yang dalam gambar kat atas tu aku beli pun nak cukupkan RM 50. Buku tu aku bagi Mama je. Mama suka membaca.. XOXO

p/s ~ Nasib baik leh guna baucer kat SJR, leh belanja Mama..

1 comment:

Woofer Storm said...

bgus kamu leh jeh belanja mama kamu..sayang ibu selalu tau..

salam maulidur rasul...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails