Sunday, February 19, 2012

Kehidupan normal : Ada sedih ada gembira

Assalamualaikum..


A : Kau nie asyik-asyik gelak, asyik-asyik ketawa. Happy semacam je.
B : Habis kau nak suruh aku menangis, meratap?
A : Takdelah, aku pelik. Pelik sebab kau selalu happy tak pernah sedih, menangis.
B : Aku pun pelik. Pelik kenapa kau nak sangat tengok aku sedih dan menangis.
A : Bukan macam tu. Kehidupan nie kan kadang-kadang buat kita sedih, menangis, gembira. Tapi kau tak penah pula sedih dan menangis.







Aku bukan tak pernah sedih. Aku bukan tak pernah nangis. Cuma kau aje yang tak tahu aku pernah menangis sebelum tido. Aku pernah menangis ketika hujan. Aku pernah menangis sewaktu mandi. 

Aku sedih bila aku dipermainkan. Aku sedih bila aku hanya dijadikan bahan apabila diperlukan. Aku sedih bila aku tak dipedulikan. Kau aje yang tak pernah tahu. Aku pun bukannya suka nak bagitahu hal-hal cam nie kat kau. Kalau ada yang tahu pun bukan kau. 

Tak normal laa kehidupan seseorang itu kalau tak pernah sedih dan menangis. Takkanlah kehidupannya penuh dengan gelak ketawa dan suka ria sahaja. #Tipu. Semua orang pasti ada masalah yang membuatkan mereka akan sedih dan menangis sebab tak tahu nak hadapi masalah itu cm mana. 

p/s ~ Aku menangis bila aku benar-benar sedih dan aku gembira untuk mengembirakan orang.. 



6 comments:

nazirah said...

betul2.. tak semestinya bila kte ceria dan happy, kita takkan rasa sedih.. benda itu normal kan ;)

cinta siswi said...

malu la nk menangis dpn kwn2.. :P

yarn liyarnalin said...

stay strong girl :)

Teenager Housemaid said...

:')
nice...:)

sugar2 kapas strawberry said...

kdg2 kalau kita sedih,kita je yang tahu..Allah je yang tahu.tak semestinya kita tunjuk obviously kat org tu kan?

Hans said...

saya sedih sendiri2 jer
tak tahan baru kongsi dgn orang yg boleh dipercayai :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails